مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام جعفر صادق(ع):

مداخله‌های نهادها باعث حذف آزادی مناطق آزاد می‌شود

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام جعفر صادق (ع) گفت: ما در صدد آن هستیم که مداخلات نهادهای مختلف در مناطق آزاد را کم، یا به صورت کلی از بین ببریم و اگر مداخلات فرمانداران و استانداران و دیگر مسئولان مدیریت نشود، مناطق آزاد از هدف خود فاصله خواهند گرفت.
معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری پیشنهاد داد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد به‌ عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تعیین و عزل و نصب مدیران این مناطق هم به وی واگذار شود.
در راستای اجرای مصوبه دی‌ماه سال جاری هیات وزیران، امکان ثبت سفارش خودروهای وارد شده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی پیش از تاریخ این مصوبه (۱۹دی‌ماه) به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.
کیش به‌عنوان پرگردشگرترین جزیره ایران، هتل‌های مجلل ۵ ستاره با امکاناتی بی‌نظیری دارد که در این محتوا به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری از تلاش ها و فعالیت های زکریا نوری، همیار ژئوپارک جهانی قشم و راهنمای زمین گردشگری تجلیل شد.
وقتی وارد پارک برفی کیش شوید، ابتدا با دیدن منظره‌های زیبا و روح‌افزای طبیعت اطراف آن مواجه خواهید شد. برف اطراف شما همواره تازه و پاک است و این منظره شگفت‌انگیز برای تمام افرادی که به دنبال فرار از شهرشان و سفر به مکانی آرامش‌بخش هستند، بسیار دلنشین است. پارک برفی کیش فرصتی برای لذت بردن از لحظات زیبا و استراحت در معرض طبیعت فراهم می‌کند.
تنور سرد کنسرت‌های موسیقی سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس با اجرای شنبه شب بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ در سالن تالار وحدت قشم داغ شد.
لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای مازندران پس از چند مرحله رفت و برگشت به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شد و حالا امکان برخورداری از مزایای منطقه آزاد تجاری در سه نقطه ساحلی به مساحت مجموع یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار فراهم شده است تا این استان از این مزیت برای توسعه گردشگری برخوردار شود.
در روزهای اخیر بازار تور اقساطی کیش داغ شده است. در این فصل که هوای جزیره کیش عالی است و خبری از هوای گرم و شرجی نیست و هچنین زمان پیک سفرها به جزیره کیش است و تقاضا بسیار، بعضی از شرکت های گردشگری تصمیم گرفتند برای برداشتن موانع مالی گردشگران مشتاق، تور کیش را به صورت اقساطی ارائه دهند. با این کار در روزهای پر تورم و سخت مالی افراد بیشتری به تورها جذب می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در هم تنیدگی استراتژیک بخش خصوصی و دولتی در مناطق آزاد الگوی موفق مردمی‌سازی اقتصاد در سطح ملی است، گفت: یکی از بهترین سازوکارها برای سرعت بخشیدن و اثربخشی بیشتر به فرآیندهای کاری؛ تصمیم گیری‌های مشارکتی با حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان ذی نفعان اصلی منطقه آزاد است.
ما در روم تور بهترین اقامتگاه‌ها را برای شما در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید با تمام همسفران خود در یکی از آن‌ها ساکن شوید؛ بدین ترتیب می‌توانید علاوه بر صرف هزینه کمتر، یک خانه دربست را در اختیار داشته باشید. برای دانستن این موضوع که چگونه در قشم و کیش اقامتگاه ارزان قیمتی رزرو کنید، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.