مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد 226 شرکت و موسسه در منطقه آزاد قشم به ثبت رسیده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای رفاه و آسایش بیشتر، گسترش چتر حمایتی و خدمات‌دهی مطلوب به مسافران به ویژه حجاج برنامه‌های ویژه در فرودگاه چابهار در دستور کار قرار دارد.
مقام مسئول "کشتیرانی" با اشاره به هزینه بالاسری ۷۰ دلاری برای حمل سوخت کم‌سولفور به جزیره قشم،گفت:‌ بانکرینگ سلخ قشم کاملا آماده بهره‌برداری بوده و ۱۰۰ درصد مخازن آن پُر است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشوربا بیان اینکه مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاری ایران است، افزود: گفت: پروژه های عمرانی در مناطق آزاد کشور نسبت به گذشته با سرعت دو برابری در حال انجام است.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تدوین لایحه اصلاح قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای تقویت این مناطق براساس قانون چگونگی مدیریت آنها مراحل پایانی را طی می‌کند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

امداد پزشکی به خدمه شناور صیادی در آب های «دیر»

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: امداد پزشکی به خدمه کشتی صیادی در آب‌های بندر دیر با موفقیت انجام شد.
تمام لوایح دولت‌ها و طرح‌هایی که در مجالس مختلف در ارتباط با مناطق آزاد در صحن مجلس تصویب شده، چیزی به مناطق آزاد اضافه نکرده و عملا سرمایه‌گذاری جدید یا امکان استمرار حضور سرمایه‌گذاران موجود را با مشکل و عدم سودآوری حضور در این مناطق مواجه کرده است.
سرپرست مرکز بهداشت کیش با درخواست از همکاری و همراهی تمامی ساکنان جزیره در اجرای «پویش ملی سلامت»، گفت: ۲۴ هزار نفر در کیش برای غربالگری در قالب این طرح هدفگذاری شده‌اند.
در پنجمین رویداد نوآوری روستایی قشم؛

قشم میزبان 2 میلیون گردشگر تا پایان سال 1402

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در پنجمین رویداد قشم بوم گفت: با برنامه های تدارک دیده شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره قطعا امسال میزبان 2 میلیون گردشگر می شود.
مقامات ارشد مناطق آزاد تجاری ایران و عمان در نشستی بر اجرای مفاد یادداشت تفاهم امضا شده بین دو کشور بویژه در زمینه تشویق شرکت‌های فعال در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد برای ایجاد روابط تجاری، تاسیس شعب و اجرای پروژه‌های مشترک تاکید کردند.