مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

با پیشنهاد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، «حسن ملک حسینی» به عنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون منصوب شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تدوین طرح جامع منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ساماندهی گمرک بازرگان و رفع مشکلات آن را در طرح جامع منطقه آزاد ماکو لحاظ کرده ایم و درصورت اجرای قانون توسط دستگاه های اجرایی و تمکین به ماده 27 چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور، عملیات ساماندهی بزرگترین مرز زمینی کشور آغاز می شود.
آنچه اما امروز در اروند و خاصتاً منطقه آزاد اروند جاری و ساری ست هرچه هست، نه زدودن چهره فقر است، نه قوانینی تسهیل کننده تر از سرزمین مادری ست، نه مدیریت یک پارچه و نه حتی مسؤلیت پذیری متولیان حتی در حد گردن گیری! ست. ملغمه ای ست از موازی کاری، قوانین ناقص الجاری، مدیریت ملوک الطولیفی و زورآزمایی کانون های قدرت درگرو کشی و حفظ قلمروی حکومتی است
6 فقره سند به وسعت 10 هزار و 200 هکتار از زمین های جزیره قشم از سوی رییس کل دادگستری استان هرمزگان به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان گفت: منطقه آزاد تجاری بهترین فرصت برای رونق تولید است و به همین دلیل نباید اجازه داد که منطقه آزاد تجاری بانه – مریوان به دروازه واردات تبدیل شود.
رئیس کل گمرک ایران و جمعی از مسئولان ستادی گمرک در نشستی مشترک با دبیر و مدیران شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور راهکارهای حمایت از واحدهای تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هدف توسعه صادرات را بررسی کردند.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه از 33 منطقه فعال اقتصادی کشور، یکی از بهترین‌ها متعلق به شیراز است، گفت: شیراز سه سایت بزرگ دارد که سایت منطقه صنعتی آن 3٠٠ شرکت فعال یا آماده فعالیت دارد؛ این سایت 45٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده و سال گذشته 28٠ ملیون دلار صادرات داشته است.
نیازی در پنل تخصصی نمایشگاه اینوست شو مسکو:

مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه گذاران خارجی است

اکبر نیازی، عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان در "پنل تخصصی مناطق آزاد ایران که در نمایشگاه اینوست مسکو برگزار شد" به تشریح فرصت ها، مزیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در این مناطق پرداخت.



سفر به کیش در همه ایام سال، شدنی است؛ حتی اگر هزینه‌ها سرسام‌آور باشند! برای کیش رفتن، آسایش و رفاه در طول مسافرت، خیلی پراهمیت است. در واقع همه مسافران، سفر با امکانات عالی می‌خواهند که واقعا خوش‌گذرانی کنند. شاید به‌نظر برسد که هزینه‌ها، مانع اصلی دستیابی به این وضعیت باشند، اما در اکثر اوقات، تورهای گردشگری کیش با برنامه‌های تفریحی، این مشکل را به‌ خوبی حل می‌کنند.
در دیدار مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با فرمانده کل انتظامی کشور بر تعامل و پشتیبانی پلیس در توسعه برنامه‌های جهش سرمایه گذاری و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سه حوزه مدیریتی؛ بر ضرورت فرهنگ سازی گردش شغلی و بهره مندی از مدیران مجرب و دارای ایده های نو در بخش های مختلف این سازمان تاکید کرد.
با هدف بهره برداری از منابع دریایی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات مناطق آزاد، تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان شیلات ایران به امضا رسید.
ایجاد منطقه آزاد دوغارون در خراسان رضوی دارای برکات زیادی خواهد بود اما مشروط به اینکه به سرنوشت سایر مناطق آزاد کشور دچار نشود! این بخشی از یادداشت بابک رحیمیان است.
همزمان با هفته وحدت، به منظور بازدید از طرح‌های درحال اجرای منطقه و دیدار با فعالان اقتصادی و علمای شیعه و سنی و بررسی مسائل و مشکلات منطقه، معاون حقوقی رئیس جمهور به منطقه آزاد ماکو سفر کرد.