مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای مازندران پس از چند مرحله رفت و برگشت به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شد و حالا امکان برخورداری از مزایای منطقه آزاد تجاری در سه نقطه ساحلی به مساحت مجموع یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار فراهم شده است تا این استان از این مزیت برای توسعه گردشگری برخوردار شود.
در روزهای اخیر بازار تور اقساطی کیش داغ شده است. در این فصل که هوای جزیره کیش عالی است و خبری از هوای گرم و شرجی نیست و هچنین زمان پیک سفرها به جزیره کیش است و تقاضا بسیار، بعضی از شرکت های گردشگری تصمیم گرفتند برای برداشتن موانع مالی گردشگران مشتاق، تور کیش را به صورت اقساطی ارائه دهند. با این کار در روزهای پر تورم و سخت مالی افراد بیشتری به تورها جذب می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در هم تنیدگی استراتژیک بخش خصوصی و دولتی در مناطق آزاد الگوی موفق مردمی‌سازی اقتصاد در سطح ملی است، گفت: یکی از بهترین سازوکارها برای سرعت بخشیدن و اثربخشی بیشتر به فرآیندهای کاری؛ تصمیم گیری‌های مشارکتی با حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران به عنوان ذی نفعان اصلی منطقه آزاد است.
ما در روم تور بهترین اقامتگاه‌ها را برای شما در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید با تمام همسفران خود در یکی از آن‌ها ساکن شوید؛ بدین ترتیب می‌توانید علاوه بر صرف هزینه کمتر، یک خانه دربست را در اختیار داشته باشید. برای دانستن این موضوع که چگونه در قشم و کیش اقامتگاه ارزان قیمتی رزرو کنید، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.
امروزه ابزار علم و فناوری و نوآوری شاه کلید توسعه اقتصادی و در نتیجه توسعه منطقه‌ای است. با این توضیح می‌توان یک سیستم نوآوری در سطح ملی یا منطقه‌ای به کمک مارپیچ سه گانه روابط دانشگاه ـ صنعت ـ دولت در مناطق آزاد تجاری ایجاد کرد.
سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با محمد سجاد سیاهکارزاده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص سازوکارهای توسعه همکاری‌های دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان با محوریت منطقه به گفتگو پرداخت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هیچ وقت حمایت جدی از مناطق آزاد نشده و مناطق آزاد تا به امروز ریالی از بودجه دولتی دریافت نکردند و انواع زیرساخت‌ها در این مناطق با روش مدیریتی ایجاد شده است.
آیین اختتامیه دومین کنگره شهدای غواص با حضور محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از خانواده‌های شهدا در جزیره کیش برگزار شد.
رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد 226 شرکت و موسسه در منطقه آزاد قشم به ثبت رسیده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای رفاه و آسایش بیشتر، گسترش چتر حمایتی و خدمات‌دهی مطلوب به مسافران به ویژه حجاج برنامه‌های ویژه در فرودگاه چابهار در دستور کار قرار دارد.
مقام مسئول "کشتیرانی" با اشاره به هزینه بالاسری ۷۰ دلاری برای حمل سوخت کم‌سولفور به جزیره قشم،گفت:‌ بانکرینگ سلخ قشم کاملا آماده بهره‌برداری بوده و ۱۰۰ درصد مخازن آن پُر است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشوربا بیان اینکه مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاری ایران است، افزود: گفت: پروژه های عمرانی در مناطق آزاد کشور نسبت به گذشته با سرعت دو برابری در حال انجام است.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تدوین لایحه اصلاح قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای تقویت این مناطق براساس قانون چگونگی مدیریت آنها مراحل پایانی را طی می‌کند.