رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

رهبر معظم انقلاب با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌ همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

مهم‌ترین محورهای بیانات رهبری در پیام برائت از مشرکین

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به دردهای امروز جامعه اسلام و امت اسلامی اشاره فرمودند از جمله این‎که ما جمعیت عظیمی از این سرزمین گسترده و ثروت‌های طبیعی بی‌شماری داریم و باید بر اساس این داشته‌ها و ممکن‌ها یک آینده را رقم بزنیم و دشمنان ملت اسلام و کشورهای استعمارگر که مانع این پیشرفت و آینده روشن هستند و عناصر سرسپرده داخلی آن‌ها باید توسط انسان‌های فرهیخته، دانا و اندیشمند در دنیای اسلام کنار زده شوند و باید این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.
این‌ که رهبر معظم انقلاب پیشقدم شدند و جزو نخستین افرادی بودند که در مرحله اصلی تزریق واکسن، داوطلب دریافت واکسن ایرانی شدند، اتفاق کم نظیری در دنیا است به طوری‌که رسانه‌های منطقه و رسانه‌های بین‌المللی این خبر را بازتاب دادند. حتی آن‌هایی که مغرضانه نسبت به اخبار ایران عمل می‌کنند، نتوانستند اصل موضوع را که رهبر ایران یک واکسن ایرانی را آن هم در روزهای نخستین تزریق عمومی آن دریافت کردند را منعکس نکنند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

حمایت از تولید داخل و دانش بومی؛ پیام تزریق واکسن کرونای ایرانی توسط مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اولین داوطلبان تزریق واکسن بنیاد برکت این پیام را به دنیا ابلاغ کردند که در زمان تحریم‌ها از تولید داخل و دانش بومی در این عرصه رقابت، حمایت می‌کنند. یک پیام نیز برای ملت ایران اسلامی داشتند آن هم این بود که واکسن ایرانی در رقابت با واکسن‌های خارجی از سیفتی یا سلامت واکسن و اپیکیستی یا میزان اثربخشی و ایمن‌سازی بالایی برخوردار است.
با حکم رهبر انقلاب اسلامی

محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه شد

رهبر انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای را به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.
احترام به قانون و نهادهای قانونی کشور ازجمله شورای نگهبان و تمکین به قواعد مردم‌سالاری دینی، مهم‌ترین درس رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه برای آنهایی است که گوشی برای شنیدن داشته باشند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه شهید بهشتی یک حق بزرگی بر گردن کشور و ملت دارند و آن پایه‌گذاری دادگستری اسلامی است، فرمودند: ایشان یک حرکت جدیدی را برای قوه‌ی قضائیه شروع کرده بود.
به‌مناسبت میلاد امام رضا(ع) و هفته قوه قضائیه انجام شد؛

عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان با موافقت رهبر معظم انقلاب

به‌مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام و هفته قوه قضائیه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات پنج هزار و یکصد و پنجاه و شش تن (۵۱۵۶) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند و با تأکید بر اینکه نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلالها در آغاز ساعات اخذ رأی نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید، خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.