خبرفوری / مرجع تقلید وارسته آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی درگذشت / آیت الله بهجت می گفت من روی حکم آقای محفوظی حکم نمی کنم

آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی از مراجع عظام تقلید و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی شب گذشته در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.
تصویر خبرفوری / مرجع تقلید وارسته آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی درگذشت / آیت الله بهجت می گفت من روی حکم آقای محفوظی حکم نمی کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، رحلت مرجع وارسته و فقیه اخلاقی حضرت آیت الله العظمی محفوظی با سابقه ی طولانی در مباحث معقول و منقول و تربیت شاگردان بسیار و تالیفات مختلف را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنافداه، مراجع عظام تقلید، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و شاگردان و علاقمندان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض‌می‌کنیم.

آیت‌الله العظمی شیخ عباس محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی ، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی، علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه و مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق همراه با مهربانی و سلم انجام دادند.

حضور معظم‌له در مبارزات از ابتدای نهضت اسلامی و بارها دستگیری و زندان و تبعید و همراهی با مرحوم آیت الله العظمی بهجت و مسئولیت شورای استفتاء ایشان، در حدی که مرحوم آیت الله بهجت می گفت من روی حکم آقای محفوظی حکم نمی کنم.

مرحوم آیت الله محفوظی نزد علمایی چون مرتضی حائری یزدی، مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر سلطانی، سید روح‌الله خمینی، سید حسین طباطبایی بروجردی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، سیدمحمدمحقق داماد و سید محمد حجت کوه کمره‌ای فقه، اصول و فلسفه را تحصیل کرد و دروس تکمیلی فلسفه را نزد استادان سید محمد حسین طباطبایی یادگرفت. وی پس از مدتی به نجف رفته و از کلاس درس سید عبدالهادی شیرازی و میرزا باقر زنجانی و شیخ حسین حلی استفاده کرد.

این فقیه عالیقدر بیش از چهل سال به تدریس سطوح عالیه و خارج فقه و اصول و فلسفه در حوزه اشتغال داشته و شاگردان بسیاری تربیت کرده‌است.

تحقیقات و کتب منتشره مرحوم آیت الله عباس محفوظی بدین شرح است:

۱ کتاب خمس

۲ کتاب زکات

۳ کتاب حدود

۴ کتاب دیات

۵ کتاب قصاص

۶ کتاب تقلید

۷ کتاب حج - جلد اول (چاپ اول)

۸ سلوک کعبه

۹ مجموعه تفسیر قرآن کریم

۱۰ اخلاق اسلامی (چاپ دوم)

۱۱ تاریخ قرآن

۱۲ اندیشه‌های بنیادین در اخلاق اسلامی

۱۳ حاشیه تحلیلی بر عروه الوثقی

۱۴ تقریر دروس خارج آیات عظام بروجردی و خمینی

۱۵ عرفان و عبادت (چاپ پنجم)

۱۶ امام حسین و عاشورا

۱۷ 'جوان و اصول عقاید

رسانه خبری پُرسون ارتحال عالم ربانی عالم متعبد مرحوم آیةالله محفوظی را به آستان مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و به بیت رفیع مخصوصاً فرزندان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رضوان الهی را برای آن مرحوم جنت مکان مسألت می نماید.

منبع: پُرسون

764227

سازمان آگهی های پرسون