رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نوشت : دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هیچ شکایت یا حتی ادعایی در خصوص آنچه این روزها متوجه یک فعال رسانه‌ای شده است نداشته و ندارد.
در میان بیانات رهبر انقلاب خطاب به اردوغان جمله ای خاص وجود داشت که یادآور حادثه امنیتی بزرگ در ترکیه و حمایت ایران از این کشور بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه با تأکید بر لزوم افزایش همکاریهای دو کشور به‌ویژه همکاریهای تجاری، رژیم صهیونیستی را از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی‌برشمردند.
به‌ مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات دو هزار و دویست و هفتاد و دو تن (۲۲۷۲) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
هاشمی رفسنجانی و بعضی روسای مجلس، خلاف نظر رهبری عمل کردند

انتقاد یک روزنامه از ظلم هایی که بر رهبر انقلاب می شود

از نگاه غلط افکارعمومی، حکومت به دلیل برخورداری از قوه قهریه همچون پلیس، دستگاه‎های امنیتی و قضایی می‌تواند از حقوق خود دفاع کند و این افراد هستند که فاقد این ابزارند و نمی‌توانند از خود نسبت به ظلمی که بر آنها روا داشته شده، دفاع کنند.
در پی برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل حضرت آیت الله خامنه‌ای برای به‌کارگیری مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام شد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌ای درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نداشته‌اند.
نکته‌ای که همیشه در ذهن بود اهمیت سرمربی ایرانی است. اعتقاد من همیشه این بوده. یک وقتی هم برای فوتبال یک سرمربی ایرانی بود که وقتی آمدن پیش من تشکر کردم که یک سرمربی ایرانی گذاشته شده
رهبر انقلاب خطاب حجاج بیت‌الله‌الحرام:

از کید دشمن حتی یک لحظه نباید غفلت کرد

رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به امت اسلامی و حجاج بیت‌الله‌الحرام تاکید کردند: غرب مستکبر در منطقه حساس ما و اخیراً در همه جهان روز‌به‌روز ضعیف‌تر شده است، البته از کید دشمن حتی یک لحظه نباید غفلت کرد و باید با تلاش و هوشیاری، امید و اعتماد به نفس را که بزرگ‌ترین سرمایه برای ساختن آینده است، افزایش دهیم.
در پی تذکر رهبر معظم انقلاب پیرامون برخورد یکی از برنامه‌های صداوسیما با توفیق اخیر نیروی انتظامی، رییس رسانه ملی در نامه ای خطاب به معظم له، از غفلت پیش آمده، عذرخواهی کرد.
بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری:

امروز تکیه بدخواهان ایران و اسلام به جنگ نرم است/ در سخت‌ترین شرایط باید به کمک الهی و همت خود امیدوار بود

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای عشایر که ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری این همایش در شهرکرد منتشر شد.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه:

مشکل اصلی در قضیه اوکراین برنامه غربی‌ها برای توسعه نفوذ ناتو است

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار آقای «قاسم ژورمات توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان و هیئت همراه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان ایران و قزاقستان، بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب سیدعباس صالحی به نمایندگی ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات با اشاره به سوابق این روزنامه کهنسال تاکید کردند: «چند وجهی بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی در میان نخبگانی که در اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی مشترکند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به ایستادگی ایران و ونزوئلا در مقابل امریکا تأکید کردند: تجربه موفقیت‌آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشارها مقاومت و ایستادگی است.