برگزاری جشن نوگلان تازه مکلف شده در قم

مراسم ویژه و جشن بزرگ ١٠٠٠ نفر از دانش آموزان دختر ٩ ساله استان و مادرانشان طی دو روز توسط امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
تصویر برگزاری جشن نوگلان تازه مکلف شده در قم

به گزارش سایت خبری پرسون، این مراسم با اجرای عمو فرمانی و مسابقه، فضایی شاد و مفرح را برای این نوگلان تازه مکلف شده فراهم کرد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای سرود و ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان دختر در سن تکلیف از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این مراسم بوده است.

در این مراسم، میهمانان با شور و شوق فراوان و با چادر نمازشان، به اداره کل تبلیغات اسلامی استان دعوت شده بودند و با قرائت عهدنامه درباره اهمیت حجاب و نماز با معبود خود عهد بستند. قرائت این عهدنامه را دختر شهید عشریه بر عهده داشت.

همچنین ویژه برنامه‌ای با حضور جمعی از مادران و اولیاء تربیتی به صورت موازی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی برگزار شد. این برنامه با ضیافت افطار به پایان رسید.

در این مراسم، فاطمه فرخنده، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان، عنوان کرد: در طول ماه مبارک رمضان چند هزار نفر از بانوان اقشار مختلف همچون همسران ائمه جماعات، مسئولان هیأت‎های مذهبی، مداحان، شاعران، دختران حاج قاسم، فعالین فرهنگی تبلیغی، مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی، آرایشگران، دانش آموزان، کنشگران جهاد تبیین، مشاورین بانوان دستگاه‌ها، فروشندگان و تولیدکنندگان و... برای شرکت در همایش و ضیافت افطاری دعوت می‌شوند.

منبع: ایسنا

479941