دریافت مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه توسط صنایع مس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از مجموعه‌های صنعتی است که مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه را دریافت کرده و فعالیت آن شروع شده و انتظار داریم این شرکت تأمین سرمایه در فرایند تأمین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را بازی کند.
تصویر دریافت مجوز  اولین شرکت تأمین سرمایه توسط صنایع مس

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر مجید عشقی ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه پس از بازدید از بخش‌های مختلف تولیدی و طرح‌های توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: یکی از شعارهای امسال که اهمیت بسیاری در توسعه اقتصادی کشور دارد، رشد تولید است که خوشبختانه شرکت مس قدم‌های بزرگی در رشد تولید برداشته و پروژه‌های متعددی برای رشد تولید شروع شده که امیدواریم پروژه‌های توسعه ای در زمان مورد نظر به اتمام برسند.

وی با بیان این‌که یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی‌ سازمان بورس ‌و اوراق بهادار تأمین مالی تولید است، افزود: برای همین در سال جاری برنامه متعددی برای تأمین مالی طرح‌هایی که برای افزایش تولید در نظر گرفته شده، تعریف کردیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: برای تأمین مالی طرح‌های پیشران اقتصاد کشور برنامه داریم تا از طریق ابزارهای بدهی و ابزارهای سرمایه‌ای بتوانیم تأمین مالی را انجام دهیم.

عشقی عنوان کرد: اولین شرکت سهامی عام پروژه را با شرکت ملی صنایع مس ایران پیش بردیم و به عرضه عمومی خواهیم رساند و از این طریق منابع عمومی و منابعی که دست مردم است و می‌خواهند یک سرمایه‌گذاری سودآور به کار بگیرند، این ابزار را در اختیار آنها می‌گذاریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: از طرف دیگر برای بحث ابزارهای بدهی این آمادگی را داریم اگر شرکت مس برای تأمین مالی پروژه‌هایش نیاز داشته باشد از طریق انتشار انواع اوراق بهادار کمک کنیم.

عشقی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از مجموعه‌های صنعتی است که مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه را دریافت کرده و فعالیت آن شروع شده و انتظار داریم که این شرکت تأمین سرمایه در این فرایند تأمین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را بازی کند.

وی با اشاره به این نکته که شرکت مس یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ در بورس کالاست که محصولات متنوع خود را در بورس کالا عرضه می‌کند، یادآور شد: ما همواره از این اعضاء ححمایت کردیم و تلاش‌مان بر این بود که بازاری شفاف و منصفانه هم برای فروشنده هم برای خریداران در بورس کالا برای محصولات شرکت ملی مس ایجاد کنیم که هم خود شرکت و سهامداران سود ببرند و هم مصرف کنندگان و صنایع پایین دستی از این عرضه ها منفعت برده و در مجموع به نفع اقتصاد کشور باشد.

منبع: ایسنا

483761