اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده نیروی انتظامی کشور از تامین امنیت مراکز درمانی شلوغ از زمان شیوع کرونا توسط نیروی انتظامی در سراسر کشور خبر داد و گفت: همدان جزو استان های امن کشور در برقراری امنیت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بهارستان:

زن باردار گلستانی بر اثر کرونا درگذشت

رئیس شبکه بهداشت بهارستان اظهار داشت: مرگ و میرهای کرونایی در گلستان، صالحیه و نسیم‌ شهر، فقط به افراد مسن و دارای بیماری زمینه ایی ختم نمی شود، و بعضاً جوانان را نیز درگیر می کند.
در روزهای اخیر، خبر استعفای دکتر علی سروش رئیس مجتمع بزرگ بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، آن هم در شرایطی که استان کرمانشاه در وضعیت قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارد و در این میان، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) یکی از مهمترین مراکز ویژه بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی استان کرمانشاه و استان های همجوار است؛ نگرانی و سوالهای متعددی را ایجاد کرده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه:

داروی پزشک کرمانشاهی در حال پیگیری برای ثبت شدن

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌ درمانی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر تسهیل ثبت و صدور مجوز قانونی مصرف داروی دکتر مصطفایی است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت میگوی پرورشی تا آبان‌ماه، گفت: تاکنون از یک‌هزار و۶۱۲ استخر پرورشی در ۱۱ سایت استان بوشهر ۷.۸ هزار تن میگو برداشت شده است.
"بهابادی‌ها" زیر ذره‌بین ناظران ستاد کرونا؛

نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در بهاباد شدت می گیرد

فرماندار بهاباد درنشست ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در شهرستان، اظهارداشت: لازم است نظارت و بازرسی ها با جدیت از سوی بازرسان ستاد انجام شود و با افرادی که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

سد "هایقر "فیروزآباد کمتر از یکسال دیگر به بهره برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، گفت: با پیگیری‌های مستمر انجام شده در زمینه اجرای پروژه‌های متعدد آبخیزداری، آبخوان داری و استحصال آب‌های روان در قالب ایجاد سد در استان، ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از سد هایقر خواهیم بود.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در ششمین یادواره «بوی سیب حرم» ویژه دانشگاهیان سراسر کشور را ۳۰ مهرماه اعلام و اضافه کرد: این یادواره در بخش‌های هنری، ادبی، پژوهشی و فرزندان دانشگاهیان برگزار می‌شود.

بیش یکماه از بازگشایی مدارس می‌گذرد، اقدامی که بعد از وارد شدن انتقادهای فراوان، تداوم آن به شورای مدارس واگذار شد تا توپ بازی در زمین مردم بماند؛ توپی که مصائب حضوری و غیرحضوری بودن آموزش را متوجه مردم (اعضای شورای مدارس) کرده است و نه مسئولان.
رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس:

ضرورت فرهنگ‌سازی سواد رسانه‌ای

رئیس سازمان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی سپاه فجر فارس، با تأکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: اگر سواد رسانه‌ای را فرهنگ‌ سازی کرده و به فرزندان و دانش‌آموزان خود آموزش دهیم، وضعیت اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، بسیار تغییر خواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی فارس گفـت: در گذشته، مردم به دلیل ترس از برچسب و انگ بیماری روانی، کمتر به مشاوران و روان شناسان مراجعه می‌کردند اما در سال‌های اخیر کمتر کسی را می‌توان یافت که به نحوی از جلسات مشاوره بهره‌مند نشده باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد:

دولت از تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی فارس حمایت نمی‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تامین زیرساخت‌ها، حمایت دولت را می‌طلبد اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و شهرک صنعتی از منابع داخلی که باید صرف زیرساخت‌های داخل شهرک شود برای تامین زیرساخت بیرون خرج می‌کند که این موضوع قیمت تمام شده حق انتفاع را برای سرمایه گذاران افزایش می‌دهد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد مطرح کرد؛

پرداخت بیش از 5 میلیارد تومان صدقه توسط یزدی ها

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی شش‌ماهه نخست امسال پنج میلیارد و 462 میلیون تومان صدقه دادند.
فرمانده قرارگاه انصار نزاجا غرب مطرح کرد:

توسعه نشاط و شادابی برای کارکنان، مناطق کمتر توسعه یافته

فرمانده قرارگاه انصار نزاجا در غرب کشور گفت: سلمانی با اشاره بر شمردن اهداف قرارگاه انصار از جمله نظامند نمودن فرایند رسیدگی به درخواست و مشکلات کارکنان در تمام سطوح سازمانی و توسعه، نشاط و شادابی برای کارکنان نزاجا بویژه همکارانی که در مناطق کمتر توسعه یافته خدمت می‌کنند می باشد.