وزیر صنعت در بازدید از کارخانه واگن پارس مپنا اراک:

گوش به حرف ‌کلاهبرداران ندهید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدانید از طرف صنایع وابسته به ما کسی از خارج خرید نمی‌کند و از طرفی سعی کنید با تولید نوآورانه کالایی را عرضه کنید که خارج نداشته باشد و یقین دارم این توانایی در شما وجود دارد.
تصویر گوش به حرف ‌کلاهبرداران ندهید

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس علی‌آبادی ظهر امروز در جریان بازدید از شرکت واگن پارس مپنا در جمع کارگران با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی کارگران، اظهار داشت: همکاران در مپنا با این رویکرد که خداوند راه گشا و پشتیبان است حرکت کردند و دست خود را به جز خداوند پیش کسی دراز نکرده‌اند و این نگرانی که از سوی این شرکت وجود داشت که کالاهای تولیدی داخل این شرکت را از خارج وارد می‌کنند؛ چرا نگران هستید؟ یک کالایی را تولید کنید که در خارج تولید نشود و کالا متعلق به شرکت شما باشد بنابراین انتظار بنده این است که بهترین کالا را تولید کنید و در تولید کالا نوآوری داشته باشید.

وی با بیان اینکه نوآوری مقصد نخست و اصلی شرکت واگن پارس مپناست، افزود: شرکت تغییر اساسی در تولید واگن‌ها داشته باشد و در این زمینه تدبیر داشته باشید هرچند این موضوع انجام شده است اما این به این معنا نیست که کوتاهی داشته باشیم و معتقدم که خواسته رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی اما یک عده کلاهبردار وجود دارد که به فکر منافع خود هستند و بهانه‌های ساختگی درست می‌کنند اما نباید فریب این بوق و کرنا را بخورید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بدانید از طرف صنایع وابسته به ما کسی از خارج خرید نمی‌کند و از طرفی سعی کنید با تولید نوآورانه کالایی را عرضه کنید که خارج نداشته باشد و یقین دارم این توانایی در شما وجود دارد. هر کاری را دیگران انجام دهند ما بهتر آن را انجام می‌دهیم اگر که به استعدادها، توانایی‌های خود مراجعه کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه واگن پارس از فتخارات صنعتی کشور بوده و هنوز هم جزو افتخارات کشور است، گفت: باید کالاهای با کفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر در شرکت واگن پارس تولید شود، از شرکت‌هایی که در راستای اهداف و سیاست‌های نظام و اسناد بالادستی نظام حرکت می‌کنند حمایت می‌کنیم و این یک حمایت جهت‌دار است. اگر کیفیت کالا ارتقا پیدا کند، تنوع تولیدات داشته باشید و ... حمایت می‌شوید ممکن است در بازار داخلی مشکلاتی وجود داشته باشد اما در بازار جهانی مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این کارخانه از تولید حمایت می‌کند، کشور یک حامی بزرگ دارد و آن رهبری است، گوش به حرف ‌کلاهبرداران ندهید اما از شما این انتظار وجود دارد که قیمت خود را بهبود دهید و کیفیت را افزایش دهید و نوآوری داشته باشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: بازار، بازار منافع است، یکی از مشکلات تسهیلات برای خرید از خارج است که تلاش می‌شود از آن جلوگیری شود اما امیدواریم که کیفیت، قیمت و ... سبب خرید نکردن از شما نباشد.

تاکید وزیر صنعت بر حمایت از تولید

علی‌آبادی همچنین ظهر امروز درحاشیه بازدید از شرکت واگن پارس مپنا در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای سند بالادستی، اظهار داشت: با حضور خود در جمع فعالان اقتصادی متوجه شدم مشکلات مشترکی بین استان‌های مختلف وجود دارد وتقریبا به مشکل عمومی تبدیل شده است و امیدوارم بتوانیم با راه‌های موجود و وفق قانون آنها را برطرف کنیم.

وی افزود: پرداختن به این مشکلات که ممکن است متنوع هم باشد می‌تواند انرژی زیادی را به خود اختصاص دهد اما بهره‌وری زیادی هم نداشته باشد بنابراین مطابق اسناد بالادستی اهدافی که باید دنبال شود و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این راستا جشنواره‌ای را بین صنعتگران برگزار می‌شود که آنها را به این سمت هدایت شوند و مبتنی بر دستاوردها صنایعی که پیشرو هستند را مورد حمایت بیشتری قرار می‌دهیم که بتواند به اهداف زیربنایی خود که قانون مشخص کرده برسد و به زودی اطلاعات این جشنواره از طریق رسانه‌های عمومی به اطلاع صنایع می‌رسد.

علی آبادی با اشاره به برنامه‌های دولت در خصوص واردات صنایع گفت: مقام معظم فرمودند مهار تورم از مسیر رشد تولید است بنابراین کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود و از کیفیت کافی و کمیت کافی برخوردار است با وضع مقررات و وضع تعرفه‌ها؛ شرایطی را ایجاد می‌کنیم تا حمایت کافی از صنایع داخلی انجام شود.

وی تصریح کرد: باید نیاز های کشور تامین شود و این توازن و تنظیمات باید به نفع تولید در داخل کشور ساماندهی شود تا صنایع کشور که دستاورد اصلی آنها اشتغال و تولید ثروت است کار خود را به درستی انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: کاهش سرمایه گذاری یک پدیده جهانی است و در کشور ما هم در این زمینه مشکل وجود دارد، صنایعی که در شهرستان اراک نیز واقع شدند بسیار قدیمی هستند و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود بنابراین دولت تلاش می‌کند که تسهیلات لازم را فراهم کند به جهت اینکه هم سرمایه در گردش خود را تامین کنند و هم اینکه بتوانند شرایطی ایجاد کنند که سرمایه گذاران با خاطری آسوده سرمایه گذاری داشته باشند.

منبع: تسنیم

509069