مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس

کم‌ترین تنش بحران کم آبی در فصل تابستان در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده از سوی کارکنان و کارشناسان شرکت آبفا استان فارس، با کمترین تنش کم آبی روبه‌رو بوده‌ایم.
تصویر کم‌ترین تنش بحران کم آبی در فصل تابستان در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل آبفا استان فارس گفت: استان فارس با ۴ هزارو ۳۰۰ روستا و ۱۲۰ شهر به جزء شهرستان شیراز با کمترین تنش بحران اجتماعی ناشی از کمبود آب نسبت به مدت مشابه تابستان سال گذشته روبه‌رو است.

علی جان صادق‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تابستان سال جاری با آمادگی مناسبت تری در مقابله با کاهش بارندگی دمای بالا و نیز کم آبی در فصل گرما را پشت سر گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه حفر چاه‌های جدید، کف شکنی، تجهیز مجدد مهندسی چاه، مدیریت مصرف، فرهنگ سازی، حضور در اجتماعات مهم‌ترین عملکرد شرکت آبفا استان فارس است، افزود: با توجه به حجم فعالیت و تلاش ۲۴ ساعته کارکنان و کارشناسان شرکت آبفا استان، حضور در اجتماعات و به ویژه در خطیه نماز جمعه و آشنا کردن مردم شهرها و روستاها جهت استفاده بهینه از مصرف آب، بحران کم آبی را در سال هزارو ۴۰۳ به خوبی مدیریت شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در مورد پروژه‌های آب‌رسانی در هفته دولت تصریح کرد: از نظر کمی و کیفی بیشترین پروژه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از ۷۸ پروژه در ۳۰ شهرستان استان که از این تعداد ۶۹ پروژه در حوزه آب با اعتبار ششصد و ۶۰ میلیارد تومان و ۹ فقره در بخش فاضلاب با اعتبار هزارو ۲۹۳ میلیارد تومان و در مجموع با هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت آماده بهره‌برداری و یا افتتاح شده است.

صادق‌پور ابراز داشت: با حضور معاونان شرکت آبفا و استانداری فارس روزی ۵ و یا ۶ پروژه در هفته دولت در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان داشت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در حوزه آب که از لحاظ کمیت و کیفیت دچار نقصان به ویژه در مناطقی که با مشکل آب شور مواجه بودند با احداث ۸ هزار متر مکعب مخزن، ۲۷۰ کیلومتر خط انتقال شبکه توزیع آب و نیز حفر و تجهیز ۳۴ حلقه چاه ، ۱۹ کیلومتر خط برق رسانی و ۴ ایستگاه پمپاژ بر طرف شده است.

صادق‌پور اضافه کرد: افزایش ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب به ۱۶ فقره در اقلید، خرمبید و آباده در هفته دولت و نیز 1 تصفیه خانه دیگر در علی آباد کافتر به زودی به بهره‌برداری می رسد.

این مسئول ادامه داد: نصب یکی از منابع بزرگ با بیش از ۶۰۰ لیتر در ثانیه برای استفاده از آب شرب شهرهای فسا، حاجی آباد، داراب و نیز ۵۰ روستای در این شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفا استان فارس است.

مدیر عامل آبفا استان فارس اظهار داشت: حفر، تجهیز و مهندسی ۴۰ حلقه چاه کمبود وضعیت آب در روستاها و مناطق گفته شده بر طرف گردیده است.

صادق پور خاطر نشان کرد: مدیریت خارج شدن سد رودبار به علت خشک شدن آب از مسیر آبدهی که ۳۲۵ هزار نفر به گونه مستقیم از این سد استفاده می کردند و نیز ترمیم شکسته شدن خط انتقال مرودشت، بنارویه، بیرم، مهر، لار، فیروزآباد و بوانات با مدیریت کارکنان این شرکت به عنوان دست آورد ملی از فاجعه برون رفت از مشکل کم آبی در استان فارس است.

این مسئول اضافه کرد: برق‌دار شدن ۵ حلقه چاه با تلاش ۳ شبانه روزی در نقطقه‌ای در شهرستان داراب، فسا و زرین دشت و نیز جایگزین کردن ورودی آب سد رود بار به شهر فسا و حاجی آباد از دیگر خدمات شرکت آبفا استان فارس است.

صادق پور ادامه داد: استان فارس با داشتن سد سلمان فارسی در قیر و کارزیم با ۵۰۰ و یا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب، سد رود بار بدون آب، سد درود زن با ۴۵۰ تا ۵۰۰ متر مکعب آب و سد کوثر استان کهگیلویه و بویر احمد که بخش‌هایی از آب شرب شهرستان لامرد و مهر را تأمین‌ می کند از دیگر تلاش‌های این شرکت است.

509196