اخبار منتخب استان‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

واکسن آنفلوانزا ارتباطی با ایمنی در برابر کرونا ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تجویز واکسن آنفلوانزا هیچ ارتباطی با ایمنی در برابر ویروس کرونا ندارد، لذا نیازی به نگرانی افراد سالم نسبت به دریافت این واکسن نیست.
معاون وظیفه عمومی استان یزد گفت: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی به کارگیری نمایند شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند
بهدانی فرد گفت: در شش ماهه امسال، تعداد هزار پرونده جرایم سایبری در استان یزد تشکیل شده که 72 درصد آن به برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری اینترنتی اختصاص دارد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی به پرونده تخلفات مالی و اداری اعضای شورای شهر چناران شهر اشاره کرد و گفت: پس از بررسی این پرونده ۴ عضو شورای شهر چناران شهر لغو عضویت شدند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان:

رصدخانه شهری اصفهان به شبکه رصدخانه های شهری می پیوندد

علیرضا صادقیان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: رصدخانه شهری اصفهان به عنوان زیرمجموعه ای ازرصد خانه شهری جهانی وابسته به سازمان ملل و برای تحلیل داده های شهری در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی راه اندازی می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

۳ هزار واحد خسارت‌دیده سیلاب ۹۸ در چهارمحال و بختیاری نوسازی و تعمیر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش‌های دولت برای جبران خسارت سیل سال گذشته گفت: سه هزار و ۶۱ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیلاب فروردین سال ۹۸ در این استان احداث و تعمیر شده است.

از شایعه تا واقعیت در کهگیلویه و بویراحمد؛

از شایعه تا واقعیت گورستان تاریخی دنا و سد خرسان

گورستان پنج هزار ساله دهستان سادات محمودی شهرستان دنا در محدوده اجرای سد خرسان ۳ از جمله نمونه های میراث فرهنگی با اهمیت کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود اما اینکه سرنوشت این گورستان به کجا ختم می‌شود و سرانجام ساخت سد در این محدوده چه خواهد شد، پرسش این روزهای کاربران در فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی و پرهیز از خام‌فروشی را کلید توسعه پایدار دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور که دستخوش تحریم‌های ظالمانه آمریکا شده را می‌توان با تولید با کیفیت و صادرات‌محور ساماندهی کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار معرفی محصولات دانش‌بنیان تولید استان از طریق فضای مجازی و برگزاری نمایشگاه‌ها به مردم و دستگاه‌های دولتی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

۱۴۷ هزار مشترک کردستانی مشمول طرح برق رایگان می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان به اجرای طرح برق امید در کشور از ابتدای آبان امسال اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، برق حدود ۲۲ درصد مشترکان خانگی (۱۴۷ هزار مشترک) کم‌مصرف این استان مشمول طرح شده و رایگان محاسبه می‌شود.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل بیکاری جوانان با برداشتن موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دستیابی تولیدکنندگان استان به فناوری تولید پارچه "بایکو" از لایه های بهداشتی قابل استفاده در ماسک خبر داد و گفت: تولید پارچه بی بافت اسپان باند دولایه و لایه وسطی ماسک به نام "بایکو" به میزان بیش از یک میلیون متر مربع به صورت روزانه آغاز شده است.

مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران:

۱۵۰ تن بذر گواهی شده برنج در مازندران تولید شد

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: سال گذشته بذر برنج گواهی شده در مرکز تحقیقات تولید شد که ۱۵۰ تن بذر از ارقام مختلف تولید کردیم.
مدیر پایگاه دیوار بزرگ گرگان گفت: با توجه به وجود اقوام مختلف، صنایع دستی متنوع و آداب و رسوم مختلف در استان گلستان پیشنهاد می‌شود منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت‌شده تا همه زاویا آن ثبت شود.