اخبار منتخب استان‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۷۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام ۲۰ تا ۵۰ ساله هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۷۰ درصد مبتلایان کرونا در این استان در گروه سنی ۲۰ تا زیر ۵۰ سال هستند و این گروه بیشترین بی توجهی به رعایت پروتکل ها و کمترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

پیامبر اسلام الگوی تمام نمای انسانیت است

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پیامبر اسلام الگوی تمام‌نمای انسانیت در تمامی عرصه های زندگی است و عمل به سیره و روش آن بزرگوار رمز پیروزی مسلمانان است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مطرح کرد؛

تلاش برای راه اندازی دوازده تخت icu دیگر در مرکز آموزشی درمانی فارابی

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: آماده سازی مکان این بخش که در مراحل پایانی قرار گرفته دوازده تخت icu دیگر به تختهای کووید ۱۹ اضافه می شود
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 121 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 66 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5439 نفر رسید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

مرگ ۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مرگ‌۹ مورد بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در همدان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰۷ مورد مرگ کرونایی در استان به ثبت رسیده است.
سال گذشته سیب‎زمینی‌کاران گلستانی نه تنها هیچ گونه سودآوری بابت کشت سیب‌زمینی نصیبشان نشد بلکه اکثر آنها متضرر شدند تا جایی که بسیاری از سیب‌زمینی‌کاران رغبتی برای برداشت این محصول از اراضی خود بعد از چندین ماه زحمت و تقبل هزینه نداشتند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به بودجه محرومیت‌زدایی و آخرین وضعیت اختصاص این بودجه، گفت: تاکنون از دو هزار میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی هیچ مبلغی اختصاص نیافته و واگذار نشده است.
مسئول واحد تغذیه مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) گفت: واحد تغذیه از واحدهای حساس و پرکار در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در ایام بحران کرونا می باشد که تغییراتی را در راستای به روز آوری و استاندارد سازی خدمات تغذیه ای به بیماران و کادر درمان انجام داده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

استان اردبیل بالاترین آمار سرطان معده ایران را دارد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: استان اردبیل بالاترین آمار ابتلای به سرطان معده در کشور را دارد به طوری که از هر ۱۰۰ هزار نفر، سالانه ۵۰ مورد سرطان معده در این استان گزارش می‌شود.

دور رفت رقابت های گروه ب لیگ برتر کشتی فرنگی – جام یادگار امام (ره):

صدرنشینی تیم بازار بزرگ ایران نتایج مسابقات و رده بندی تیم ها مشخص شد

مسابقات دور رفت رقابت های گروه ب لیگ برتر کشتی فرنگی جام باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره) و گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، روزهای 23 و 24 مهرماه و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

موج سواری کرونا قاتل جان 7 کرمانشاهی شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 157بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 65 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5373 نفر رسید.
معاون استانداری کرمانشاه:

نام نیک پهلوانان همیشه ماندگار است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: نام نیک همیشه ماندگار است و نباید احترام به پیشکسوتان در جامعه کم رنگ شود، چرا که پهلوانان از نیک نامان روزگار هستند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۴ هزار و ۶۴۳ عقد ازدواج در ۳۵ دفتر ازدواج سطح استان ثبت‌شده است.

استاندار کرمانشاه در بازدید از مزارع برنج شهرستان صحنه گفت: وظیفه داریم امکانات و شرایط لازم برای افزایش درآمد کشاورزان فراهم نماییم تا زیربنای توسعه شکل بگیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

۱۲۲ هزار ماسک در استان توزیع شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در ۱۲۲ هزار ماسک در استان همدان توزیع شده است.
فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران:

اردوی بانوان آلیش کار ایران شروع می‌شود

اردوی تیم ملی آلیش بانوان روزهای 27 مهر لغایت اول آبان ماه سال جاری در محل سالن زنده یاد مهندس توفیق جهانبخت برگزار می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین خبر داد:

تولید ۶۰ هزار تن گندم امسال در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین پیش بینی کرد ۶۰ هزار تن گندم امسال در فامنین تولید می شود.