رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد

۱۲ تیم از اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی در نقاط سیل زده آستارا لعزام شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۱۲ تیم را از استان های اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی به شهرستان آستارا اعزام کرده ایم.
تصویر ۱۲ تیم از اردبیل و تهران برای تقویت امدادرسانی در نقاط سیل زده آستارا لعزام شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک محمودی امروز در جلسه شورای اداری و مدیریت بحران شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور استاندار گیلان و مدیران کل استانی در محل فرمانداری آستارا برگزار شد، با بیان اینکه با اطلاع رسانی به موقعی که توسط سازمان هواشناسی صورت گرفت، اقدامات موثر و به موقعی در استان گیلان شکل گرفت اظهار کرد: لایروبی های بسیار خوبی در سطح رودخانه های آستارا انجام شد؛ حادثه ای که می توانست در صورت عدم لایروبی شدیدتر باشد که خوشبختانه کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه با همراهی همه دستگاه های اجرایی این حادثه با کمترین آسیب و بدون کوچکترین تلفات انسانی پشت سر گذاشته شد افزود: لکه هایی از آبگرفتگی در شهرها و روستاها وجود دارد که عوامل مربوطه در حال رسیدگی هستند و تا پایان امروز تقریبا می توان گفت کسی نیست که آسیبی دیدگی برایش رخ داده و امدادرسانی نشده باشد.

محمودی گفت: مهمترین نکته این بود که خسارت های جانی جدی نداشتیم و خسارت های مالی هم در دست بررسی است و امیدواریم به سرعت رفع شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: بعضی خسارت هایی هم که ایجاد شد، ناشی از عدم توجه به نکات ایمنی در ساخت و ساز بود و اینکه در حاشیه رودخانه خانه و مغازه را در جایی بنا کردند که بستر و حریم رودخانه بوده و این آسیبی هم که امروز وارد شده عمدتا ناشی از عدم رعایت حریم رودخانه ها است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از این پس شاهد این موضوعات نباشیم و با یک کنترل و دقت بالاتری نسبت به بازسازی که صورت می گیرد، شاهد این اتفاقات نباشیم.

منبع: ایسنا

520827