اخبار منتخب استان‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد؛

اکسیژن؛ مهمترین کمبود در بیمارستان های یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مهمترین کمبود یزد را تامین اکسیژن دانست و اظهار داشت: تقریبا تمامی بیماران کرونایی چندین برابر بیماران عادی به اکسیژن نیاز دارند. ظرفیت اکسیژن ساز بیمارستان های ما معمولی بوده لذا دستگاه های قبلی پاسخگوی این حجم از بیمار با استفاده بالا از اکسیژن نیستند.
جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه کانون ابتلا و انتقال ویروس کرونا جمع‌های خانوادگی است، اظهار داشت: تغییرات مکرر در تصمیم‌گیری‌ها به علت رفتار ناشناخته، بسیار خطرناک و پیچیده ویروس است.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

قاتل زنجیره ای جان 10 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: با احتساب 10 مورد فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به 875 نفر رسید.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمانشاه گفت: دامداران برای حفظ سلامت دام های خود در اسرع وقت، دام‌های خود را علیه بیماری «تب برفکی» واکسینه کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

شیوع کرونا در پیک سوم خطرناک تر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شیوع کرونا در پیک سوم خطرناک تر است گفت: تنها راه عبور از این مرحله سخت همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است.
جمعیت هلال احمر نیشابور:

نجات 7 شهروند نیشابوری از دره عزرائیل

پس از ۶ ساعت تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر نیشابور شهروندان گرفتار در ارتفاعات برف ریز به منطقه امن انتقال یافتند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: از میان ۸۵ تشکل برتر معرفی شده ملی تعداد ۱۰ تشکل شبکه تعاون روستایی استان فارس به عنوان نمونه بخش کشاورزی برگزیده و معرفی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت:

تولید ٢٣ هزار تن علوفه یونجه خشک در شهرستان خاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش سیستان وبلوچستان با بیان اینکه سالانه ٢٣ هزار تن علوفه یونجه خشک در شهرستان خاش تولید می شود افزود: خاش از نظر تولید یونجه و پرورش دام سبک و سنگین، قطب تولید محصولات دامی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
مدیر امور برق بسطام گفت: ۱۷ ایستگاه هوایی توزیع برق برای برق‌رسانی به مشترکان با ظرفیت ۷۵۵ کیلوولت آمپر از آغاز سال تاکنون در بسطام بهره‌برداری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

نظارت‌های جدی بر محدودیت‌های کرونایی در خرمدره انجام می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا محدودیت‌های کرونایی درشهرستان خرمدره شامل مشاغل رده ۲، سه و چهار از اواسط هفته گذشته اعمال شده که بر نحوه اجرای این مهم نظارت‌های لازم انجام و با متخلفان نیز از سوی مراجع ذی ربط برخورد خواهد شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت:

پنجمین هفته متوالیِ تمدید محدودیت‌های کرونایی در قزوین

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان، محدودیت‌ها برای هفته پنجم در قزوین تمدید می‌شود، محدودیت‌های اعمالی نیز همان محدودیت‌های قبلی است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت:

استقرار سگ‌های موادیاب در گمرک‌های جنوبی استان بوشهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به کشف مواد مخدر جاسازی شده در کالاهای تجاری گفت: در این راستا تیم سگ‌های موادیاب در گمرک‌های جنوبی استان بوشهر مستقر شدند.

رئیس اتحادیه رستوران و تالار و تهیه غذای استان قم گفت: کارگران قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند. دولت و سازمان تامین اجتماعی هیچ کمکی به کارفرما و کارگر نمی‌کنند. از بیمه بیکاری و هیچ گونه مساعدتی خبری نیست.
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج:

تبعات زیست محیطی خط انتقال آب از رودخانه کرج به تهران اعلام شود

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه خط انتقال آب از رودخانه و سد امیرکبیر به تهران که در سالهای گذشته در سکوت عملیاتی شد، گفت: پروژه در حال طی مراحل پایانی است تقاضا داریم مسؤولان زیست محیطی و متولیان امر در خصوص تبعات این پروژه هزینه بر شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن‌ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: مرکز نگهداری، ترک اعتیاد و بازپروری زنان معتاد بزودی در شهر اردبیل راه اندازی و زنان معتاد همه مناطق استان به این مرکز هدایت می‌شوند.