برگزاری ششمین همایش سیره نبوی در طب

رئیس‌ ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب گفت: ششمین همایش سیره نبوی در طب 30 آبان ماه جاری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.
تصویر برگزاری ششمین همایش سیره نبوی در طب

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس؛ رئیس ششمین همایش بین المللی سیره نبوی(ص) در طب گفت: ششمین همایش سیره نبوی(ص) با هدف‌ وحدت حوزه و دانشگاه در ۳۰ آبان تا 2 آذر ماه سال جاری در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام عبدالرضا محمودی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ویژگی‌ها فرشتگی پزشگی، سلامت معنوی بر مبنای حیات طیبه معنوی نبوی، تبیین و تنظیم غایی طبابت، جایگاه و نقش سیره نبوی در نسل‌های مختلف، پزشکی سلامت و آسیب‌های اجتماعی از منظر سیره نبوی، علوم میان رشته‌ای انسانی اسلامی و پزشکی در سیره نبوی(ص) از جمله محور‌های همایش است.

وی خاطر نشان کرد: تبدیل، تبیین و تبلیغ سیره نبوی(ص) درطب با اقتباس از رهنمودهای حضرت علی علیه السلام، درمان در منزل بر اساس حکمت متعالیه از دیگر اهداف همایش است.

دبیر علمی همایش در ادامه این نشست تصریح کرد: در ششمین دوره این همایش تا کنون 105 مقاله به دبیرخانه ارسال که پس از داوری 63 مقاله پذیرفته شده، 7 مقاله به صورت پوستر و نیز مجموعه مقلات به صورت کتابچه چاپ و در اختیار دانشجویان و محققان قرار می گیرد.

دبیرعلمی همایش بیان داشت: 2 نشست ویژه سلامت معنا، 6 نشست با‌ رویکرد اندیشه در آموزش علوم پایه و نیز سخنرانی به صورت برخط توسط اساتید کشورهای آمریکا، سوئیس با موضوع سلامت معنوی،‌ نشست با حضور دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی، برپایی نمایشگاه آثار آیت‌الله جوادی‌ عاملی و آیت الله احمد بهشتی عضو‌ خبرگان رهبری‌ از دیگر برنامه‌های اجرایی‌ همایش‌ سیره نبوی(ع) است.

محمود نجابت ابراز داشت: علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر شرکت در همایش به دبیر‌ خانه به آدرس‌ شیراز خیابان خلیلی، برج پژوهش محمد رسول الله(ص) طبقه 10 مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب‌ دانشگاه علوم پزشکی یا پایگاه اینترنتی sire- teb6.sums.ac.ir و نیز با شماره تلفن 36122205- 071تماس حاصل‌ نمایند.

دبیر علمی همایش‌ ادامه داد: به هریک از نفرات برتر از‌ حوزه و دانشگاه و نیز به آثار برگزیده 3 نفر در‌ بخش‌ دانشجویی جوائز اهداء می شود.

548602