کمترین نرخ بیکاری در اردستان

فرماندار اردستان گفت: شهرستان اردستان با ۷/۸ درصد کمترین نرخ بیکاری در سطح استان اصفهان را دارد.
تصویر کمترین نرخ بیکاری در اردستان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سید محمدهادی احمد طبا فرماندار اردستان اظهار داشت: بیمه شده اجباری شهرستان اردستان با توجه به آمار مقایسه‌ای شهریور ۱۴۰۱ با شهریور ۱۴۰۲، با رشد ۳ درصد و افزایش ۲۱۰ نفری به حدود هفت هزار و ۶۸۲ نفر رسیده است.

وی افزود: شهرستان اردستان با ۷/۸ درصد کمترین نرخ بیکاری در سطح استان اصفهان را دارد درحالی که به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میانگین نرخ بیکاری در کشور ۷/۹ درصد بوده و نکته قابل توجه کاهش ۱۲ درصد مقرری بگیر بیمه بیکاری شهرستان در بازه زمان مذکور است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در بیمه حِرَف و مشاغل با رشد ۲۰ درصدی و افزایش ۲۷۱ نفری به ۱۶۳۰ نفر رسیده و در مجموع در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ۱۴۰۱ تعداد بیمه شدگان شهرستان اردستان رشد ۳ درصد داشته است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: امید می‌رود با توجه به رشد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته طی ماه‌های گذشته در حوزه معادن شهرستان و حمایت از طرح‌های توسعه کارخانجات فعال و نیاز این مجموعه‌ها به نیروی انسانی متخصص، تا پایان سال ۱۴۰۲ این رشد ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: انشالله تا پایان سال جاری چندین طرح معدنی و کارخانه فرآوری مواد معدنی و ۲ طرح در حوزه گردشگری در سطح شهرستان اردستان با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم افتتاح خواهد شد.

548658