اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل ارشاد استان یزد عنوان کرد:

ضرورت راه اندازی رسانه‌های تخصصی در حوزه کتابخوانی

مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: متاسفانه کتاب در رسانه های ما مهجور مانده است در حالی که  در همه جوامع توسعه یافته، رسانه‌های تخصصی در حوزه کتابخوانی وجود دارد و امیدواریم ما هم بتوانیم در آینده شاهد این دست از رسانه ها باشیم.
بازبینی تاسیسات سدها از طرح‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای گلستان بوده که اجرای آن هر ساله در ابتدای سال آبی جدید حدفاصل مهر تا شهریور ماه با اهداف افزایش عمر مفید تجهیزات و کاهش حوادث، اتفاقات و خرابی‌های ناخواسته در زمان آبگیری سدهای استان انجام می شود.

محمد حسین خانی نویسنده کرمانی جدیدترین اثر خود با نام « از قنات ‌ملک تا بهشت» را با محوریت کودکی و زادگاه سپهبد شهید حاج ‌قاسم سلیمانی به زودی وارد بازار نشر خواهد کرد.
معلمی از شهرستان گرمه از توابع خراسان شمالی در حالی که از شدت بیماری کرونا بر روی تخت بیمارستان بستری بود با ایثاری مثال زدنی تدریس به دانش آموزان را ترک نکرد و در همان حین جان داد.
مسئول واحد سازندگان ذیصلاح نظام مهندسی ساختمان یزد:

ساختمان سازی در یزد را به مجریان ذیصلاح بسپارید

مسئول واحد سازندگان ذیصلاح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: طبق مقررات ملی ساختمان، تمامی عملیات اجرایی ساختمان می بایست منحصرا توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی که دارای مجوز یا پروانه اشتغال در زمینه اجرا از وزارت راه و شهر سازی هستند، انجام شود.
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافربری شهرداری یزد خبر داد:

تمدید تعطیلی ناوگان حمل و نقل شهری یزد

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافربری شهرداری یزد از تمدید تعطیلی تمام خطوط اتوبوسرانی بین شهری و داخل شهر یزد خبر داد.
تالاب میقان اراک یکی از مناطق طبیعی و زیبا با اکوسیستم خاص در خاورمیانه است که در صورت داشتن برنامه مدون از سمت مسئولان میتواند به منطقه ای گردشگری ، تفریحی و ورزشی تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت دارو سازی اکسیر بروجرد خبر داد:

خودکفایی در تولید داروی رمی فنتانیل

مدیرعامل شرکت دارو سازی اکسیر بروجرد گفت: تولید ویال لئوفلیزه رمی فنتانیل برای اولین بار در کشور در دارو سازی اکسیر بروجرد آغاز شد.

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

‏ بلاتکلیفی ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی پروژه های عمرانی و اقتصادی در کشور گفت: دولت باید در لایحه بودجه سال آینده تکلیف پروژهای عمرانی نیمه تمام در سطح کشور را روشن کند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

4 شهر کردستان در مرحله ورود به یک بحران بزرگ هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به ادامه شیوع کرونا در کردستان، 4 شهر سنندج، سقز، قروه و مریوان در مرحله ورود به یک بحران بزرگ هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دیگر تا پایان امسال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال حدود ۱۰ برابر آنچه تعریف شده است یعنی ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار البرز خبر داد:

تأسیس یک شهرستان جدید در البرز

استاندار البرز از ارتقا چهار باغ با جمعییتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر به شهرستان خبر داد و این اقدام مهم را حاصل مکاتبات و جلسات متعدد مبنی بر تشریح اهمیت تحقق این موضوع دانست.
معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت مطرح کرد:

ایجاد 1800 طرح اشتغال زایی برای کوله بران کردستان

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: از کل طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت، 1800 طرح مختص کوله بران استان کردستان می باشد.
استاندار ایلام گفت: اعتبارات اختصاص یافته به استان، با اهداف خاص و تکمیل پروژه های نیمه تمام در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و حق جابه جایی آن را ندارند.