اخبار منتخب استان‌ها

دانشگاه گیلان براساس آیین ‏نامه پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان از بین دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی از طریق بررسی سوابق، در نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانشجو میپذیرد.
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی اردیبهشت امسال، ۱۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در استان معامله شد و ارزش معامله‌های این بازار طی ماه گذشته در استان بیش از ۹۹۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال بود که در مقایسه با فروردین ماه، کاهش دارد.
یک فعال زیست محیطی گفت: ناگوارتر از درد تبر بر کمر درخت، فروش آزادانه زغال در سطح تمامی فروشگاه‌های شهرهای کشور است که این نشان می‌دهد که هیچ عزمی برای برخورد برای سوادگران این عرصه وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

28 تن گل محمدی کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان از کشت ۲۸ تن تولید گل محمدی در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: این محصول در نیمه اردبیهشت برداشت می‌شود.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از آرام گرفتن ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد و گفت: 16 استان درگیر انواع مختلفی از ملخ‌های بومی شده‌اند که در بین آن‌ها؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی و شاخک بلند اوارویستا دیده می‌شود.

برداشت‌های بی رویه و غیر مجاز شن و ماسه از کوه‌های استان گیلان زمینه سست شدن زمین و سپس رانش، تخریب و آسیب و تخلیه اهالی یک منطقه را فراهم کرده اما با وجود تکرار چند باره این حوادث در سال‌های گذشته هنوز مسئولان در گرفتن یک تصمیم درست برای جلوگیری از وقوع این حوادث عاجز هستند و یا شاید دلیل این تأخیرها در میان بودن منافعی باشد.
مدیر دفتر بازار شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

افزایش 20 درصدی تولید برق در بزرگترین نیروگاه بادی کشور

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای گیلان از رشد 20 درصدی تولید برق در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: در نیروگاه بادی منجیل بیش از 8 هزار مگاوات ساعت انرژی برق طی ماه گذشته تولید شده است.
به بهانه آزادسازی خرمشهر؛

شرحی بر خاک و خون

شرحی بر خاک و خون منظومه‌ای است درباره حماسه خرمشهر در متن پیش رو نویسنده این اثر در مورد منظومه‌ای که به رشته تحریر درآورده است توضیح می‌دهد
یک روان درمانگر از زنجان مطرح کرد:

چگونگی کمک به داغداران کرونا

یک روان درمانگر از اهمیت بالای طی شدن روند سوگ برای افراد سوگوار خبر داد.

یادداشت/ زنان باید در جامعه شهری مورد توجه خاص قرار بگیرند و این اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که می توانند زمینه تحقق مطالبات زنان را در جامعه فراهم کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد:

شناسایی ۶۰۰ اثر واجد شرایط ثبت ملی در همدان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: به تازگی ۶۰۰ اثر واجد شرایط ثبت ملی، در استان همدان شناسایی شده است.