اخبار منتخب استان‌ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد:

بیش از 55 درصد مردم بخش آسفیچ بهاباد واکسینه شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی بخش آسفیچ وبااشاره به اینکه بیش از55درصد از مردم این بخش محروم واکسینه شدند گفت : تیم‌های مراقبت و پیشگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای مرحله پنجم راه‌اندازی شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی از امضای توافق‌نامه راه‌اندازی خط تولید خودرو با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سایپا، شرکت زامیاد و مدیرعامل شرکت آذر محرکه ارومیه خبر داد.
مراسم گرامیداشت شهید مستندساز هادی باغبانی و روز خبرنگار در بابلسر برگزار شد که در این مراسم گپ و گفت کوتاهی بین خبرنگاران و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران با حضور خانواده شهید باغبانی صورت گرفت.
مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد: میانگین بارش ۱۱ ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به مرداد ۱۴۰۰ حدود ۱۴ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: ۲۵۹ رأی قضایی به نفع دولت و بیت‌المال برای بیش از ۸۶۷ هکتار اراضی تصرفی استان اخذ شده است.
فیلمی از لحظه زورگیری سه سارق با چاقو و پنجه بوکس که در اصفهان رخ داده است را مشاهده می‌کنید.
با جهش ویروس کرونا و غیرقابل کنترل شدن این بیماری متاسفانه هر روز به تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافت تا جایی که دیگر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تخت خالی برای پذیرش بیماران ندارند.

در شهر بابل نیز به دلیل افزایش بیماران کرونایی و نبود تخت خالی سپاه پاسداران و مخابرات شهرستان با کمک دانشگاه علوم پزشکی در یکی از سالن‌های ورزشی مخابرات این شهر اقدام به دایر کردن مرکز بستری موقت بیماران مبتلا به کرونا کرد.

مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظرفیت اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات بابل دایر شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
از تیرماه سال ۹۸ که بخشی از جنگل‌های هیرکانی به ثبت جهانی رسید تا کنون این عرصه‌ها از مزایای این اتفاق از جمله کمک‌های مالی و مشاوره‌های علمی کشورهای عضو و ردیف بودجه جداگانه برای حفاظت و مراقبت از این میراث جهانی بی‌بهره بوده است.
«آ» و «ب» در خوزستان دیگر به معنی مایه حیات در خوزستان نیستند، آب در خوزستان برابر است با تنش، بی آبی، سیل، وبا، آب همیشه در حال انتقال و منظره خشکی به جا مانده از آن.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد؛

ساماندهی دامداران و بهره‌برداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از ساماندهی دامداران و بهره برداران عرصه های جنگلی و مرتعی در سطح سه شهرستان خرم آباد، پلدختر و چگنی خبر داد.