برتری نماینده قزاقستان مقابل ارمنستان در جام باشگاه های کشتی آزاد جهان

نماینده قزاقستان در رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان که در تنکابن در حال برگزاری است، مقابل تیم ارمنستان به پیروزی رسید.
تصویر برتری نماینده قزاقستان مقابل ارمنستان در جام باشگاه های کشتی آزاد جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، هشتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان از صبح امروز شنبه در خانه کشتی تنکابن در حال برگزاری است و در دور دوم این رقابت‌ها در گروه B نماینده قزاقستان موفق شد با نتیجه ۸ بر ۲ نماینده ارمنستان را شکست دهد.

رییس هیات کشتی شهرستان تنکابن با بیان اینکه تماشای این رقابت‌ها برای عموم مردم رایگان است برگزاری این رویداد جهانی در تنکابن را عاملی برای ایجاد انگیزه در بین کشتی‌گیران جوان ‌و نوجوان منطقه معرفی کرد و افزود: جوانان و استعدادهای کشتی منطقه زمانی که بهترین‌های کشتی جهان از نزدیک می بینند و با عناوین آنها آشنا می‌شوند ناخود آگاه این باور در ذهنشان شکل می‌گیرد که آنها توانایی کسب عنوان قهرمانی را دارند.

مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان با حضور ۹۰ کشتی گیر در قالب هفت تیم خارجی و ۲ تیم داخلی در روزهای شنبه و یکشنبه در تاریخ پنجم و ششم اسفند زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی به میزبانی استان مازندران در شهرستان تنکابن آغاز شد.

سهراب لاریجانی افزود: در این دوره از رقابت‌ها علاوه بر تیم داخلی، تیم هایی از کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و روسیه حضور دارند.

لاریجانی با اشاره به همزمانی برگزاری این رویداد با تبلیغات انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: این همزمانی به ایجاد شور و حال بیشتر در هر ۲ رویداد کمک می‌کند به همین دلیل این آمادگی وجود دارد که تمامی کاندیدهای انتخابات آزادانه در این مسابقات حضور یابند و به معرفی خود بپردازند تا زمینه حضور حداکثری و مشارکت آنها فراهم شود.

نتایح دوره نخست این مسابقات به شرح ذیل اعلام شد:

۵۷ کیلوگرم: مهدی ویسی ۱۰ _ موخمد رسول سلیو ۰
۶۱ کیلوگرم: محمد رمضانپور ۱ _ ازت شرشنلیو ۲
۶۵ کیلوگرم: مجید داستان ۱۱ _ میرلن زکیرو ۲
۷۰ کیلوگرم: محمدرضا باقری ۱۴ _ اوموربک تالاییبک ۸
۷۴ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی ۸ _ باییتمیر تولبردیو ۹
۷۹ کیلوگرم: فریبرز بابایی ۱۰ _ آوتندیل تلگنو ۰
۸۶ کیلوگرم: عزت الله اکبری ۷ _ النور آکیباعو ۰
۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور ۱۱ _ابوالفضل مولائی ۰
۹۷ کیلوگرم: احمد بذری ۱۰ _ رضا یوسفی ۰
۱۲۵ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۵ _ محمدرضا قربانی ۱

هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان روز شنبه با حضور کشتی گیران هفت کشور صاحب نام این رشته ورزشی در خانه کشتی شهرستان تنکابن در غرب مازندران آغاز شد.

در این دوره از رقابت های جهانی، ۹۰ کشتی گیر خارجی از هفت کشور جهان و ۲۰ کشتی گیر داخلی در قالب ۲ تیم به مدت ۲ روز زیر نظر فدراسیون جهانی کشتی به میزبانی شهرستان تنکابن استان مازندران با یکدیگر رقابت می کنند.

مراسم گروه‌بندی هشتمین دوره جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان شامگاه روز جمعه در خانه کشتی رامسر برگزار شد که کشتی گیران گروه های خود را شناختند.

در این مسابقات ۹ تیم بانک شهر، تنکابن، روسیه، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند حضور دارند که در ۲ گروه پنج و چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند.

نتایج گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: ارمنستان - هند - روسیه - گرجستان - قزاقستان

گروه B: بانک شهر - بلاروس - قرقیزستان - تنکابن

منبع: ایرنا

611385

مطالب مرتبط