۲۰۰ فقره سرقت تلفن همراه در تهران کشف شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۸ سارق جوانی که در شرق تهران اقدام به موبایل قاپی می‌کردند، دستگیر شدند.
تصویر ۲۰۰ فقره سرقت تلفن همراه در تهران کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع موبایل قاپی‌های سریالی از شهروندان در سطح معابر تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند و در بررسی‌ها متوجه شدند سرقت‌ها توسط ۸ مرد تبهکار صورت گرفته است.

سردار کارآگاه علی ولیپور گورزی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند و متوجه شدند آن‌ها افرادی سابقه دار و حرفه‌ای هستند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان را در جنوب و شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی آن‌ها را در ۲ عملیات منسجم دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان در جریان تحقیقات به ۲۰۰ فقره سرقت موبایل‌قاپی به عنف (زورگیری بوسیله سلاح سرد) موبایل قاپی از شهروندان در خیابان‌های تهران اعتراف و مال باختگان در مواجه حضوری آن‌ها را به عنوان سارق تلفن‌های همراه خود شناسایی کردند.

سردار کارآگاه علی ولیپور گورزی با بیان اینکه مالخر این پرونده نیز دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه وی کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع: خبرنگاران جوان

611397