چند هزارتن سیب گلاب امسال از باغ‌های سمیرم برداشت شده است؟

کارشناس مسئول باغبانی و زراعت مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گفت: ۱۵ هزار تن سیب گلاب امسال از باغ‌های این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.
تصویر چند هزارتن سیب گلاب امسال از باغ‌های سمیرم برداشت شده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ کیارش سامی افزود: زمان برداشت سیب گلاب زودتر از سیب «گلدن»(زرد) و قرمز است و از اواسط تیر ماه شروع می شود و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این محصول امسال کمتر با تنش آبی مواجه شد و به دلیل بارش‌های قابل قبول در زمستان و بهار گذشته در سمیرم کیفیت خوبی نیز داشت، ادامه داد: باغداران سمیرمی بدون نگرانی از یک‌هزار هکتار باغ‌، ۱۵ هزار تن سیب گلاب برداشت و روانه بازار کردند در حالیکه سال گذشته هشت هزار تن سیب گلاب برداشت شد.

سامی اظهار کرد: تولید این میزان سیب هزینه زیادی به‌همراه دارد و باغدارانی که توانایی عرضه مستقیم سیب به میدان میوه را نداشتند، نتوانستند سود زیادی از فروش آن کسب کنند.

وی افزود: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با هدف کاهش تنش آبی، قول مساعد برای پرداخت هزینه تعمیر قنات ها و تامین لوله های آب داده‌اند اما بنظر می رسد مشکلات کم آبی و رفع تنش آب در باغ‌های سیب سمیرم با رسیدگی به امور زیربنایی قابل رفع است.

شهرستان سردسیر و کوهستانی سمیرم دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است و سالانه بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تُن انواع سیب در این منطقه تولید و بخش زیادی از آن به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

این شهرستان با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان است.

منبع: ایرنا

763759

سازمان آگهی های پرسون