اخبار منتخب استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
عضو هیات علمی دانشگاه مشهد:

تهوع و استفراغ علامت سویه جدید کروناست

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اظهار اینکه تهوع و استفراغ علامت سویه جدید کروناست، تاکید کرد که در شرایط فعلی هر نوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی شود.
رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت فارس:

کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت معدنی و فرآوری سرمه شهرستان فراشبند با حضور استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.
عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اوج‌گیری موج ششم بحران کرونا و افزایش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری‌ها اظهارداشت که آمار ابتلای کودکان به دلیل عدم انجام واکسیناسیون کرونا بالاتر است، اما دیگر گروه‌های سنی هم درگیر ویروس اومیکرون شده‌اند.
در سالروز میلاد امام جوادالائمه (ع)؛

حرم مطهر رضوی نورباران شد

صحن‌ها و رواق‌های بارگاه منور رضوی از مدت‌ها قبل به واسطه این میلاد سراسر نور، تزئین و گل‌آرایی شده است و نوای مولودی خوانی در صحن‌ها و رواق‌های این بارگاه منور طنین انداز شده است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که واکسیناسیون کودکان 5تا ۹سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با ۲نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک آغاز شده است
رییس کل دادگستری استان قزوین:

میانجی گران دستگاه قضایی را یاری کنند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: میانجیگری شیوه ای نوین برای حل و فصل اختلافات طرفین دعاوی است بنابراین باید از ظرفیت میانجی گران در حل مشکلات مردم استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت که متأسفانه سرانه آموزشی خراسان رضوی با دارا بودن یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، یک متر از میاتگین کشوری پایین‌تر است که این در شأن استانی که نام حضرت رضا (ع) بر آن منقش است، نیست.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت که اکنون فرآیند بررسی وضعیت سلامت مسافران و یا تزریق واکسن کرونا بوسیله بررسی کد ملی و استعلام از سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) انجام شده و بلیت برای افراد کرونایی و یا واکسن نزده صادر نمی‌شود.

در یکم آذر ماه سال جاری اعترضات اعضای تعاونی مسکن فرهیختگان دانشگاهی در اراک رخ داد و به گفته این افراد چند سالی است بیش از ۷۰ خانواده درگیر هستند و پیگیری های متعدد آنها به مراجع ذیربط هم به نتیجه ای نرسیده است!
بعد از اجازه‌ندادن برای برگزاری کنسرت در مشهد، نوبت به تفکیک جنسیتی در کافه‌ها رسید؛ خبری که مسئولان در مشهد تأیید می‌کنند، اما شورای شهری‌ها از آن بی‌خبر هستند.
فرمانده انتظامی فارس از دستگیری قاتل فراری مامور پلیس خبر داد و گفت: مجرم در حین دستگیری دوباره مبادرت به درگیری با چاقو با ماموران پلیس کرد.
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: جمعه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود و بارش باران و برف در برخی مناطق خواهیم داشت.
دستور جدی استاندار قزوین به مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛

بساط دلالی در اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین برچیده شود

در آستانه دهه فجر و چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین طی مکاتبه با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دستور شروع برخورد با دلالی زمین در شهرک‌های صنعتی استان را صادر و بر لزوم ارائه‌ گزارش به مردم در ایام دهه فجر به عنوان ولی‌نعمتان اصلی انقلاب تأکید کرد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 بهمن‌ماه) از شدت بارش در پنج استان خبر داد.