اخبار منتخب استان‌ها

برداشت گل محمدی و گلاب گیری در دودانگه ساری به دو روش سنتی و صنعتی انجام میگیرد .
گل محمدی با قابلیت رشد و آبیاری کم ( آبیاری قطره ای ) و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی میتواند در همه مناطق پرورش یابد.
برداشت آن تا یک ماه ادامه دارد .
مدیر کل مخابرات منطقه یزد راجع به آنتن دهی نامطلوب برخی مناطق استان اظهار کرد: در شرایط سخت کاری به ویژه تامین تجهیزات تلفن همراه، متاسفانه با برخی ذهنیت‌های اشتباه ایجاد شده در مردم مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم در برخی مناطق به دلیل این مخالفت‎های مردمی در جهت بهبود آنت دهی تلفن همراه اقدام کنیم و عملا شایعات فضای مجازی دست ما را بسته که امیدواریم با کمک رسانه‌ها ای این مشکل نیز مرتفع شود.
عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کشت غله شرق اصفهان تا ۱۵ خردادماه به ثمر برسد، گفت: جریان زاینده‌رود بعد از تحویل حقابه کشاورزان در نوبت چهارم، ۲۶ اردیبهشت‌ماه بسته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کور اعلام کرد:

کشف بیش از 6 تن انواع روغن خوراکی احتکار شده در کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: بیش از 6 تن انواع روغن خوراکی مایع و جامد احتکار شده در انبارهای 2 واحد صنفی مواد غذایی و یک‌منزل مسکونی در شهرستان کشف‌ شده است.
نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: مهم‌ترین عامل رسیدن به وحدت توجه به نقشه راه مهندسی فرهنگی از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی است.
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی:

حفاظت از زمین، حفاظت از سلامت مردم است

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در مراسم تجلیل از پرسنل حوزه بهداشت به مناسبت هفته سلامت، گفت: حفاظت از زمین، حفاظت از سلامت مردم است.
رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی:

اگر قرار بر ابقا مسببان وضع موجود بود، پس چرا انتخابات برگزار کردیم

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در واکنش به ابقائ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: اگر قرار بر این باشد که مدیران نالایق بر کرسی مدیریت با چسب دوقلو چسبده باشند پس چه نیاز به برگزاری انتخابات و پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغاتی از جیب احزاب و تشکل ها مردمی بود.
رییس کل دادگستری کل استان قزوین گفت: وقتی فردی به دلیل جرائم غیرعمد زندانی می شود، صرفاً خود مجرم مجازات نمی شود، بلکه خانواده او نیز در معرض مجازات قرار می گیرد و بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی در کمین خانواده مددجویان است و باید تلاش شود، تا دامنه آسیب های جرائم غیرعمد کاهش یابد.
ازغد یا به گویش محلی آن زقی، روستایی ییلاقی از توابع شهرستان طرقبه و شاندیز است که در ۲۵ کیلومتری غرب مشهد قرارگرفته و فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر طرقبه دارد.
با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی تریلی تئاتر سیار همزمان با روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر به مدت ۵ شب به اجرای برنامه می‌پردازد.