اخبار منتخب استان‌ها

امام جمعه یزد خواستار شد؛

سود ناعادلانه کالاها مهار شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه برخی تولیدکنندگان و تجار به سود کم قانع نیستند، گفت: این امر سبب قیمت گذاری‌های غیرمنطقی می شود که دولت باید آن را مهار کند.
شیوع ویروس کرونا معادلات و نظم موجود در تعلیم و تربیت و آموزش را به هم زد به طوری که دیگر معلم و دانش‌آموزان محور اصلی تعلیم و تربیت نبوده و مدرسه از مبدا و مکان اصلی آموزش و پرورش خارج شده است که این مهم دغدغه اصلی والدین و خانواده‌ها شده چرا که فرزندان‌ به یکباره وارد دنیای آموزش از راه دور و فضای مجازی و گرداب شبکه‌های آسیب زای اجتماعی شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد:

آغاز بکار شرکت‌ دانش سلامت کوثر فارس؛ 21 دی ماه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: برای نخستین‌ بار شرکت  دانش سلامت کوثر استان ‌فارس‌ با‌ 500 قلم‌ کالای ضروری تجهیزات پزشکی 21 دی‌ماه‌ با حضور وزیر بهداشت‌ در شهرک‌ صنعتی شیراز راه‌اندازی می‌شود.
سال‌هاست وضعیت طرح‌های آبخیزداری در بالادست حوضه زاینده‌رود مورد اعتراض کشاورزان حقابه‌دار این حوضه است؛ کشاورزانی که آبخیزداری در بالادست را غیراصولی می‌دانند و معتقدند بندهایی که با هدف آبخیزداری در سرشاخه‌های زاینده‌رود ساخته شده، چیزی جز سدهای کوچک برای به دام انداختن آب و بارگذاری جدید برای توسعه کشاورزی در بالادست زاینده‌رود نیستند.
صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بود و روز آینده نیز در این مناطق فعال است و موجب بارش باران و همچنین بارش برف در ارتفاعات می‌شود.
دادستان قزوین عنوان کرد؛ عملکرد مدیران و مسولان تحت رصد دستگاه های نظارتی است و با موارد اضرار به بیت‌المال برخورد می‌شود. در مطالبه‌گری و عدالتخواهی که یک حق‌مسلم است نام بردن از افراد و موارد اتهامی قبل از اثبات جرم و صدور رای قطعی در دادگاه می‌تواند برای طرف مقابل حق شکایت را باقی بگذارد.
انتشار تصاویری منستب به مدرسه ای در شهرستان خداآفرین روستای «ارزین» که دانش آموزان آن در وضعیتی ناگوار مشغول به تحصیل مشغول هستند، با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی همراه بود. اما آیا تصاویر واقعاً مربوط به مدرسه آن روستاست؟
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و غرب تهران بارش برف طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به آخرین تعداد واحد‌های مسکونی خسارت دیده از زلزله در این استان گفت: طبق آخرین برآوردها، در اثر زلزله اخیر نیاز به احداث سه هزار و ۳۰۱ واحدمسکونی و تعمیر هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری در مناطق زلزله زده استان داریم.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر سهمیه قبلی، ۵۰میلیارد تومان دیگر اعتبار برای پرداخت وام بازنشستگان استان آذربایجان غربی تخصیص داده شد تا هیچ بازنشسته ای در این استان در نوبت وام نماند.