اخبار منتخب استان‌ها

رئیس کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران اعلام کرد:

برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران در شیراز

رئیس کنگره بین‌المللی انجمن ناباوری ایران گفت: به منظور مقابله با بیماری ناباوری،  بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن ناباروری ایران در21 تا 23 اردیبهشت‌ماه سال آینده در شیراز  برگزار می‌شود.
در چهل‌ و سومین جلسه علنی به دنبال اتمام بررسی و تصویب تعرفه عوارض، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری توسط شهردار یزد به شورای شهر تقدیم شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: هدر رفت استعدادها مساوی با انواع آسیب های اجتماعی اعم از بیماری، افسردگی، اعتیاد و... است بنابراین ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی احساس می شود.
قلعه تاریخی قمیشلو، مربوط به دوره قاجاریه و از مهم‌ترین آثار تاریخی نجف آباد در استان اصفهان است. این قلعه در مرکز پارک ملی و حیات وحش قمیشلو قرار گرفته است.
این منطقه گردشگری و تاریخی در سال‌های اخیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد، اما بی توجهی به این بنای تاریخی در سایه کشمکش‌های محیط زیست و میراث فرهنگی موجب تخریب و فروپاشی آن شده است. قلعه تاریخی قمیشلو در اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۴۳۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهرستان تیران و کرون معرفی شد. قلعه قمیشلو دارای برج و حصار است و حیاط خلوت‌ها، اصطبل‌ها، انبار، محل استقرار نگهبانی و خدمه، حمام و فضا‌های متعدد که شامل ۲حیاط خلوت و ساختمان اندرونی و بیرونی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
تخریب بنای دستگاه قضا در بستر رود چالوس

مبارزه ‌با متجاوزان به اراضی ملی آغاز شد

پس از گذشت پنج روز، وعده رئیس دستگاه قضا عملی شد و بنای مربوط به قوه قضاییه در بستر رود چالوس، صبح امروز به عنوان نخستین مکان در منطقه، تخریب شد.
مدیر سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها درباره آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ها‌ی کشور اظهار داشت: بر اساس اطلاعات بیش از 2300 دستگاه سامانه ترددشمار برخط‌ و 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.
جانشین سپاه الغدیر استان یزد:

بانوان، افسران خط مقدم جنگ نرم با دشمن هستند

جانشین سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به نقش خطیر بانوان در جنگ نرم با دشمن تصریح کرد : اگر در دوران دفاع مقدس مردان در خط اول جبهه دفاع از ارزش‌ها و میهن نقش داشتند امروز بانوان در این جنگ در خط اول و مقدم نقش آفرین هستند.