پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

از آنجا که کووید-۱۹ ممکن است از حالت همه‌گیری جهانی به گسترش بومی تغییر شکل دهد، دولت‌ها باید درباره چگونگی پرداختن به آن، تدابیر لازم را اتخاذ کنند. واکسن کرونا زودتر از آنچه کسی فکرش را کند از راه رسید و عملکردش بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بود.
واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ با اولویت کادر درمانی که در بخش‌های آی سی یو مشغول به کارند از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه در کشور آغاز شده و به تدریج برای تمام گروه‌های اولویت‌دار و در معرض خطر انجام خواهد شد تا بعد از آن واکسیناسیون عمومی آغاز شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق 180 دوز واکسن کرونا در سطح این استان خبر داد و گفت: ان شاء الله در روزهای آینده تعداد بیشتری از شهروندان این استان در مقابل کرونا واکسیناسیون خواهند شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مژده را به مردم ایران می‌دهیم که در دو تا سه ماه آینده یکی از قطب‌های بزرگ تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.

بی تفاوتی مردم کردستان نسبت به کرونا بحران آفرین شد؛

6 شهر کردستان زرد شدند/ افزایش آمار بستری ها در بیمارستان های استان

رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا کردستان از بی تفاوتی برخی از مردم این استان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابل کرونا و زرد شدن وضعیت 6 شهر در کردستان خبر داد.

بسیاری از افراد منتظر دریافت واکسن کوید۱۹ هستند تا بلکه بتوانند از شر عوارض مهلک این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند. اما باید گفت که تزریق این واکسن‌ برای همه واقعا خوشایند نیست و برای برخی عوارض نامطلوب، البته موقتی، دارد.
وزیر بهداشت گفت: به مردم شریف ایران این مژده را می دهم که تا دو سه ماه آینده با تکیه بر لطف خدا و توان دانشمندان داخلی، یکی از قطب های بسیار مهم تولید واکسن کووید۱۹ در منطقه و یکی از صادر کنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی افزایش یافته و در این مدت ۴۱۴ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شد که بیشترین تعداد طی ۲ ماه گذشته بود.
عضو کمیته علمی ستاد کروناگفت: هم اکنون ورودی بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است و در اواخر بهمن و اسفند با موج پیشرفته تری از کرونا رو به رو خواهیم شد.

«محمدرضا شانه‌ساز»، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران بابیان اینکه درچارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی دریافت خواهیم کرد، گفت: علاوه بر تولید داخلی، منابع برای تهیه واکسن کرونا معتبر و مطمئن خواهد بود.