پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

23 مورد ابتلا به کرونا/ 7 مورد بستری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طی 24 ساعت اخیر، بر اساس تست های گرفته شده، 23 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید به ثبت رسید تا مجموع مبتلایان قطعی استان از ابتدا شیوع بیماری تا این لحظه، به 26 هزار 195 نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:

یک مورد فوتی پس از 24 روز/12 مورد بستری

دکتر محمد کریمیان گفت: متاسفانه در طی شبانه رو گذشته در استان ایلام یک مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در شهر ایلام ثبت شد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.



گونه نروژی کرونا شامل یک تغییر ژنتیکی به نام (E۴۸۴K) است که در گونه ‌های برزیلی و آفریقای جنوبی نیز مشاهده می‌شود.
در سیزدهمین روز اسفند ماه شمار تستهای روزانه کرونا برای نخستین بار در کشور به ۶۰ هزار تست رسید. این بالاترین حد آزمایش های روزانه در کل زمان شیوع کرونا در ایران بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون دو مورد مثبت از کرونای انگلیسی در شهرستان سقز و سنندج مشخص شده اند و تعداد دیگری نیز مشکوک به این ویروس جهش یافته در کردستان شناسایی شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده است.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به اعلام سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: نقش انتقال بیماری کرونا از طریق سطوح و غذا تایید نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان هشترود با اعلام اینکه محموله واکسن کرونا برای تزریق به کادر درمانی به این شهرستان رسید، گفت: نخستین واکسن نیز در بیمارستان امام حسین (ع) تزریق شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد:

21 روز بدون فوتی/8 مورد بستری جدید

دکتر محمد کریمیان گفت: در طی 24 ساعت اخیر، بر اساس تست های گرفته شده، 34 مورد جدید ابتلا به ویروس کووید در استان ایلام به ثبت رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.
نتایج تحقیق ۷ دانشگاه آمریکا:

چیزی به نام ویروس کرونا وجود ندارد!

روزنامه اسپانیایی «El Correo de España» در گزارشی نوشت که ۷ دانشگاه آمریکا پس از پژوهش هایی اعلام کردند که کووید ۱۹ یک دروغ بزرگ است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۱ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسید.