معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان:

با جان مردم برای سود جیب تان معامله نکنید

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: افراد و ارگانهایی هستند که می خواهند لرستان و جامعه را به روز های بحرانی و قرمز برسانند. معامله بر سر جان مردم در برابر سود فروش روغن و بازار بورس فرقی با تروریسم ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، مریم کوشکی معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با «بیماری کووید ۱۹» دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران گفت: موفقیت لرستان در کنترل شیوع ویروس کرونا ستودنی است. نباید روزهای سخت را فراموش کنیم روزهایی که ممکن است با نادیده گرفتن شیوه نامه ها بازگردد. بعداز گذشت یک سال از شیوع این ویروس عالم گیر توانستیم تجربه های پزشکی بسیاری کسب کنیم. تجاربی که برای آن شهید تقدیم سرزمین بزرگ مان ایران کردیم. پرستاران و پزشکانی که همیشه جان برکف درحال خدمت به مردم هستند

وی ادامه داد: شرایط حاکم بر جامعه پزشکی در زمان حال حاصل یک سال تلاش شبانه روزی و بی وقفه دور از خانواده است. اما این روزها هستند افراد و ارگانهایی که می خواهند لرستان و جامعه را به روز های بحرانی و قرمز برسانند. معامله بر سر جان مردم در برابر سود فروش روغن و بازار بورس فرقی با تروریسم ندارد. تروریسم تنها انتحاری و اسلحه نیست گاهی بوجود آوردن شرایطی است که جان مردم به خطر بیافتد.

در روزهای اخیر شاهد صف بندی مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت روغن و یا اطلاع از اوضاع بورس را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد. این صف بندی را در پمپ های بنزین نیز شاهد هستیم. صف های خرید روغن بلای جان مردم است. نباید روزهای قرمز را فراموش کنیم.

کوشکی افزود: از سازمان صنعت و معدن تقاضا داریم با دلالان بازار روغن مبارزه کند تا مردم برای خرید روغن در صف های طولانی به کرونا مبتلا نشوند. چرا نظارتی در بازار معشیتی وجود ندارد؟ گویا کرونا قابل کنترل تر از گرانی و دلالی در بازار تهیه معشیت مردم است.

وی بابیان اینکه جواب ۱۷۶ هزار و ۶۹۶ نمونه کرونایی تاکنون داده ‌شده است، افزود: تعداد مبتلایان مثبت به کووید ۱۹ در لرستان ۶۲ هزار و ۹۹۱ مورد است که بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تست تعداد ۹۰ نفر مثبت اعلام‌شده است. این در حالی است که آمار روز گذشته ۱۲۰ نفر بود. همچنین تعداد کل پاسخ‌های منفی ۱۱۳ هزار و ۷۰۵ مورد است.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متأسفانه تاکنون یک هزار و ۳۱۲ به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

229438