پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

سهمیه ۱۴۲۵ دُزی واکسن کرونا برای گیلان در مرحله دوم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای سالمندان و جانبازان شیمیایی، گفت: در این مرحله سهمیه گیلان هزار و ۴۲۵ دُز واکسن است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۹۴ بیمار کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته و شناسایی ۸۲۰۶ مورد ابتلای جدید خبر داد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

شناسایی۸۳۳۰ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شبانه روز گذشته تعداد ۸ هزار و ۳۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند.

گزارش پرسون از احتمال بازگشت کرونا؛

مهمان نوازی از کرونا/ خداحافظی با پروتکل های بهداشتی

بسیاری از مردم کردستان به ویژه شهر سنندج عملا رعایت پروتکل های بهداشتی را در بحث کرونا کنار گذاشته اند و تداوم این وضعیت می تواند دوباره فاجعه کووید ـ 19 را در این استان رقم بزند.

همواره در بررسی های روزانه مربوط به آمار جهانی بیماری کرونا، به تعداد مبتلایان و تعداد فوتی اشاره می شود و در تمامی گزارش ها رده بندی کشورها نیز بر همین اساس انجام می شود. بر همین اساس، تحلیل وضعیت خوب و بد بودن شیوع بیماری در کشورهای مختلف جهان نیز با توجه به تعداد مبتلایان و فوتی ها صورت می گیرد. در حالی که به نظر می رسد چنین تحلیلی نمی تواند جامع باشد، چرا که تعداد افراد مبتلا و فوتی، به تنهایی نمی تواند معیار خوبی برای تحلیل وضعیت و رتبه بندی کشورها باشد و جمعیت هر کشور نیز بایستی در این تحلیل وارد شود.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: نمی‌توان در مقابل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا به کشور سد دائمی ایجاد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم قروین در مجلس با بیان اینکه دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده و سابقه دارویی دارد، گفت: چرا دارو دپو می شود و اجازه توزیع به آن داده نمی شود؟

یک متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه ترمیم بافت ریه در افرادی با علائم شدید بیماری کرونا، حداقل یک ماه و نیم تا سه ماه زمان می‌برد و در موارد شدیدتر، ممکن است بخشی از حجم ریه‌ای که تخریب شده، ترمیم نشود، مطرح کرد: به بیماران مبتلا به کرونا با علائم شدید توصیه می‌شود برای انجام فعالیت‌های ورزشی در طول بیماری یا پس از بهبودی حتماً با پزشک معالج خود مشورت کنند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

کرونا جان ۶۸ بیمار دیگر را گرفت

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

مدیر مرکز کار آزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد داوطلبان مرحله اول تست بالینی واکسن ایرانی کرونا را ۵۶ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: همه آن‌ها طی دو مرحله واکسن خود را دریافت کردند و به عبارتی مطالعه فاز یک تست انسانی واکسن کووایران برکت پایان یافت.