پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

آزمایشگاهی در فنلاندی جهش جدیدی در کروناویروس کشف کرده است. نمونه‌ گرفته شده مربوط به جنوب فنلاند است. میزان شیوع، بیماری‌زایی و واگیر این ویروس هنوز مشخص نیست.

حمید عمادی گفت: آن ویروس خاص جهش یافته‌ای که منجر به قوی‌تر شدن ویروس شده که الان ما به عنوان ویروس جهش یافته انگلیسی آن را می‌شناسیم ممکن است فضای عمومی و اماکن ما به این ویروس‌ها آلوده باشد. اما واقعیت این است که از نظر بالینی تا سراغ آزمایش نرفته باشیم نمی‌توان تشخیص داد.
یک نماینده مجلس گفت: هیچ واکسنی نه در مجلس، نه درمانگاه مجلس یا بیمارستان خاصی برای تزریق نمایندگان وجود ندارد، اطلاعی ندارم که شاید نماینده‌ای در حوزه انتخابیه یا شهرش این واکسن را دریافت کرده یا نه، اما در مجلس و به صورت خاص برای نمایندگان همچین سهمیه قائل شده باشند صحت ندارد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تزریق واکسن کرونا برای ۱۰ هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: محموله بعدی واکسن نیز کدگذاری شده و براساس اولویت های اعلام شده به افراد تزریق می شود.

کاشف واکسن کرونا تاکید کرده که ویروس کرونا آمده که بماند و خودبخود از بین نخواهد رفت و دستکم تا 10 سال آینده زندگی اجتماعی بشر با هراس از امکان شیوع این ویروس، گره خورده است.
بخشدار بندر امام خمینی(ره) گفت: با توجه به مصوبات کرونایی بندرامام خمینی(ره) مسیرهای ورودی از سمت آزادراه خلیج‌فارس اهواز - بندر امام‌‌ خمینی و شادگان -آبادان تا اطلاع بعدی، مسدود شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تغییرات ویروس کرونا در جهش‌های جدید گفت: بیماری‌زایی ویروس و شدت درگیر کردن بافت‌های مختلف بدن بیشتر شده است و از همه مهمتر، این ویروس تمایل به مبتلا کردن سنین پایین‌تر نیز پیدا کرده است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۹ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با پرسون:

خیز بلند کرونا برای موج چهارم/ ساده انگاری بلای جان مردم

با توجه به کشف چندین مورد ویروس جهش یافته در کشور به ویژه ویروس انگلیسی و با توجه به این‌که قدرت سرایت و میزان کشندگی این ویروس بالاتر است به تبع این نگرانی به وجود می‌آید که اگر این ویروس جایگزین نوع قبلی شود می‌تواند بیمارستان‌ها را به سرعت درگیر کند و خیز بسیار بلندی در کشور رخ دهد.
کرونا به جز آنکه توانست گسست میان قدرت و علم را نشان دهد و توان تخریبی خود را به رخ بکشد، نشان داد که تا چه حد از یک نوع بیماری با پیشینه بهداشتی، خود را به سطح یک معضل اجتماعی تمام عیارجهش دهد.
کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

پشت پرده واکسن فایزر/ نگاه تجاری و اقتصادی سرمایه داران

ویروس کرونا به کشورهای مختلف صدماتی را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در حوزه‌های اقتصادی وارد کرده است. این خسارات در جوامع غربی مانند آمریکا و انگلستان شدیدتر بوده و با توجه به ساختارهای سرمایه‌داری و سرمایه‌سالار این کشورها، پشت پرده بحث دارو و واکسن نگاه تجاری و اقتصادی است.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز نگرانی از سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در عین حال نسبت به انتشار سریع‌تر و مرگ و میر بیشتر ویروس جهش یافته کرونا هشدار داد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۶۲ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسید.

به دنبال این تحریم ها در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم، آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند و فکر می کردند این تنها فشاری است که عملیاتی می شود ولی محاسبات آنها بر هم ریخت.
استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی علائم جدیدی ندارد و همان علائم ویروس قبلی است، گفت: این نوع ویروس بیماری زایی و سرایت پذیری بیشتری دارد و امکان مرگ در اثر ابتلا به آن بیشتر است.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۶۲ بیمار در شبانه روز گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به به ۵۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسید.

نایب ‌رئیس مجلس گفت: خیز جدید کرونا از غرب کشور در حال شروع شدن است، با توجه به اینکه این خیز کرونا از غرب کشور است احتمال اینکه وضعیت کشور عراق خوب نباشد، خیلی بالا است. چون عمدتاً استان‌های غربی درگیر شده‌اند.
بصیری با بیان این‌که ناباروری در ۱۵ درصد زوجین دیده‌میشود، تصریح کرد: به نظر می‌آید حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که عدد قابل توجهی است، ۵۰ درصد ناباروری به مردان و ۵۰ درصد به زنان مربوط می‌شود.