پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۰هزار و ۶۴۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند ومتاسفانه ۱۹۷ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۸۱ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۹۷۹ هزار و ۵۴۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۱۷ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۴۰ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۳ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۵۴ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. ۲۲۰ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۹۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
طی شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۳۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۶۷ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. آمار ابتلا حاکی از رشد 12 درصدی نسبت به روز گذشته است؛ اما آمار فوتی ها کاهش 8 درصدی داشته است.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۱ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۰۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۷۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اکنون ۵٠ تا ۶٠ میلیون ذخیره دارویی واکسن کرونا در کشور داریم و ۴٢ میلیون باقی‌مانده سیاست واردات واکسن است که ذخیره بالایی است؛ گفت: پیشنهاد شده است که مجوز دز بوستر (یادآور) را به واکسن‌ها بدهیم و تزریق دوز بوستر در کمیته علمی واکسن به تأیید رسیده است.
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس سابق تیم واکنش سریع کووید، با ابراز نگرانی از انحلال تیم واکنش سریع کووید و همچنین برخی طغیان‌های مجدد بیماری در برخی استان‌ها، گفت: بنابراین گمانه‌زنی از آغاز پیک ششم داریم اما نمی‌دانیم کانون‌های آن کدام مناطق است و چه باید کرد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۱ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۹۸ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۱۴ هزار و ۳۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۸ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۶۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
افزایش خزنده شهرهای قرمز و آماده باش بیمارستان ها؛

سایه ترسناک موج ششم کرونا در آبان

آیا ایران در شرف موج ششم کرونا قرار دارد؟‌ این سوالی است که همواره و پس از فروکش کردن، موج پنجم با ویروس جهش یافته دلتا، که در یک روز بیش از 700 نفر را (بنا به آمار رسمی) به کام مرگ می‌کشاند، مطرح می‌شود. کارشناسان از مدت‌ها پیش نسبت به رسیدن موج ششم به کشور با ویروس «لامبدا» از آبان‌ماه و با سردتر شدن هوا هشدار می‌دانند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۴۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۹۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۸ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۴۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد،

ورود ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم به کشور

بیست و هفتمین محموله واکسن کرونا حاوی ۶ میلیون دوز واکسن، امروز بیست و پنجم مهرماه در فرودگاه امام خمینی به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
پس از وزیر کشور، وزیر بهداشت هم نسبت به وقوع موج ششم کرونا هشدار داد.هرچند رنگ‌های قرمز و نارنجی نقشه کرونایی کشور از هفته پیش جای خود را به رنگ زرد و حتی آبی در برخی مناطق داده است، اما انتشار نقشه جدید کرونایی کشور از افزایش مجدد شهرهایی با رنگ قرمز حکایت می‌کند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۸۱ بیمار کووید۱۹ در کشور به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.