حرف وزارت‌خانه‌ها

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به منظور کنترل شیوع کرونا در استان خوزستان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه با اقدامی هماهنگ و یکپارچه کار بازسازی شهر سی سخت و روستاهای آسیب دیده به سرعت انجام می شود، افزود: باید مردم شهر سی سخت دوباره در خانه های ایمن زندگی کنند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: تدابیر جبرانی ما پاسخی‌ هستند به نقض‌های ایالات متحده و تروئیکای اروپایی. اگر از معلول هراسانید، علت را حذف کنید.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است تا از این ابزار برای کارتان استفاده کنید، گفت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت و اولین پروژه مقیاس ملی است که از ایده تا عمل و بهره برداری آن در یک دولت و ظرف پنج سال اجرا شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

بازگشت آگهی‌های دولتی به مطبوعات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو ماده ۱۴ آئین نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) خبر داد و نوشت: الزام ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات به قوت خود باقی ماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز با توجه به شیوع کرونا، یکی از مهمترین مواردی که نباید در بین مردان، مورد غفلت قرار گیرد، پرداختن به آسیب های روانی است که آنها و در شرایط بسیار ناهموار اقتصادی کرونا، تحمل می کنند.
وزیرکار با اشاره به اینکه جبران عقب ماندگی مزدی کارگران به صورت یکجا مقدور نیست گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که روند کاهشی قیمت خودرو‌های داخلی ادامه خواهد یافت در مورد گرانی مرغ هم گفت: تا چند روز آینده وضعیت قیمت مرغ به حالت اول برمی گردد.
به دنبال این تحریم ها در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم، آنها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند و فکر می کردند این تنها فشاری است که عملیاتی می شود ولی محاسبات آنها بر هم ریخت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجربه دوران کرونا را روزنه‌ ارتباط با جهان، دانست و گفت: باید تجربه شاعرانه کرونایی را با جهان مبادله کنیم، دردی که همه مردم جهان با آن مرتبط بودند و همه شاعران جهان با آن همراهی و هم‌آوایی کردند را راهی برای ارتباط با جهان بگیریم.
وزیر نفت درباره توهین عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رییس‌جمهور در یادداشتی نوشت: رییس‌جمهوری برجسته‌ترین نماد مردم‌سالاری در کشور است و توهین سازمان‌یافته به این جایگاه، به معنای توهین به حاکمیت ملی و نفی جمهوریت نظام است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد؛ بزودی بسته کامل تامین مالی برای توسعه و تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی به کارگروه جهش تولید ارائه می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: به مردم شریف ایران این مژده را می دهم که تا دو سه ماه آینده با تکیه بر لطف خدا و توان دانشمندان داخلی، یکی از قطب های بسیار مهم تولید واکسن کووید۱۹ در منطقه و یکی از صادر کنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.