حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر نفت درباره توهین عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به رییس‌جمهور در یادداشتی نوشت: رییس‌جمهوری برجسته‌ترین نماد مردم‌سالاری در کشور است و توهین سازمان‌یافته به این جایگاه، به معنای توهین به حاکمیت ملی و نفی جمهوریت نظام است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد؛ بزودی بسته کامل تامین مالی برای توسعه و تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی به کارگروه جهش تولید ارائه می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: به مردم شریف ایران این مژده را می دهم که تا دو سه ماه آینده با تکیه بر لطف خدا و توان دانشمندان داخلی، یکی از قطب های بسیار مهم تولید واکسن کووید۱۹ در منطقه و یکی از صادر کنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود.
وزیر اطلاعات با بیان این که ایران نیازی به بازگشت آمریکا به برجام ندارد و منتظر او هم نیست، گفت: آن‌ها در برابر کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و آغاز غنی سازی ۲۰ درصد هر کاری توانستند انجام دادند، اما نتیجه‌ای نگرفتند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم اشتغال روستایی از مجموع سبد اشتغال کشور از سه درصد به ۲۹ درصد رسیده است، گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی متوسط درآمد حاصل از کار و تلاش روستاییان در طی‌ سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از ۶۱ درصد به ۶۴.۲ درصد افزایش یافته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی فرهنگ سهام داری در کشور را رو به رشد اعلام کرد و گفت : نوسانات اخیر بورس طبیعی نبود و بیشتر از تحولات بیرونی ناشی شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲.۵ تا ۳ میلیون دانش آموز ما امروز در شبکه شاد نیستند گفت: این امر می تواند دلایل متعددی داشته باشد. ممکن است برخی از آموزش فاصله گرفته باشند، برخی در منطقه ای زندگی کنند که اینترنت وجود ندارد و یا به ابزار هوشمند دسترسی نداشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در تولید ناوگان‌ باری خودکفا شدیم و باید بتوانیم به‌زودی جشن خودکفایی تولید واگن‌های مسافری را برگزار کنیم که بتوانیم صنعت خودکفا و قابل رقابت با سایر سازندگان در جهان داشته باشیم.
وزیر نفت با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش از هلدینگ‌ها خواستیم تا در این زمینه ورود کنند، گفت: تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساحت هشت هزار هکتاری گلخانه‌ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: تا پایان این دولت، سطح زیر کشت گلخانه‌ها با افزایش سه برابری نسبت به سال ۹۲ به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن در کشور با اولویت کادر بخش های آی سی یو شروع می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ترجیح می‌دهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم. امتحانات نهایی سال آینده حضوری است.
وزیر نفت با اشاره به تحریم و فشارهای سخت اقتصادی کشور گفت: ما در این دوران سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه طرح بزرگ پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را شروع کرده‌ایم که هدیه دولت به مردم مقاوم استان کرمانشاه است.
در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.