حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدیرانی که نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند همواره یاد و خاطرشان در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز فرایند تجاری‌سازی 5G FWA شرکت ارتباطات مبین‌نت و ارائه 5G برای مشترکان خانگی و سازمانی گفت: شرکت‌های خدمات‌دهنده و وزارت ارتباطات به‌عنوان سیاست‌گذار و ناظر توسعه ارتباطات باید به نیاز مردم و بازار توجه کنند و متناسب با آن خدمات خود را گسترش دهند.

وزیر راه وشهرسازی؛

هیچ پروتکلی را نقض نکردیم

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: تا کنون به هیچ وجه پروتکل‌ بهداشتی را در زمینه مقابله با ویروس کرونا نقض نکرده‌ایم و با هر کسی که در حوزه حمل و نقل تخلفی در این زمینه کرده است به صورت جدی برخورد کرده‌ایم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات مربوط به انحصار مخابرات ایران و مشکلات اینترنت خانگی، رفتن به سمت تکنولوژی ۵G-FWA است، یعنی استفاده از نسل پنجم اینترنت (۵G) برای اینترنت خانگی که می‌تواند حتی کیفیت اینترنت را تا ۳۰ برابر بالا ببرد.

دکتر مونسان در نشست «گفت‌و‌گوی هفته» وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی در طرح میراثبانان افتخاری/ بازدید دانش‌آموزان از موزه‌ها

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک می‌تواند در دستور کار این دو دستگاه قرار گیرد. به‌عنوان مثال در طرح میراثبانان افتخاری می‌توان از ظرفیت‌های دانش‌آموزی بهره برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

رفع مشکلات بیمه ای خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع رفع مشکلات بیمه خبرنگاری با دستگاه‌های مختلف مطرح شده و حمایت از حوزه خبر و رسانه باید در دستور کار جدی دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به معاونان، مدیران‌کل ستادی، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و مدیران‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها معیارهای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول را ابلاغ کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: وظیفه رسانه‌ها کمک به افزایش مشارکت آگاهانه مردم در این آوردگاه خطیر است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امور تربیتی پایان ندارد و هیچ وقت به انجام نهایی اش نمی رسد گفت: این مسیر باب مفتوح و عرصه گسترده ای برای خلاقیت، نوآوری، اندیشه‌های ناب و عمیق است. به امور تربیتی ایمان دارم و خوشحالم هیچ کاری در ایام کرونا تعطیل نشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری در کشورمان با اتفاق‌های متعدد ۲ سال اخیر از جمله سیل، افزایش قیمت بنزین، سقوط هواپیما، شهادت سردار سلیمانی و شیوع ویروس کرونا همچنان پویا است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهمنامه‌ای با شبکه بانکی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت با اعطای وام قرض‌الحسنه ۱۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، امضا شد.