حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری آزمون مجدد برای استخدام معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که در آزمون استخدام امسال پذیرفته نشده‌اند و یا به هر دلیلی موفق به شرکت در آن نشده‌اند می‌توانند در این آزمون که شاید بهار سال آینده برگزار شود شرکت کنند.

مونسان در آیین بهره‌‌برداری از هتل کاروانسرای دودهک دلیجان:

حرکت هوشمندانه دولت، استفاده از اقتصاد مردمی در مرمت بناهای تاریخی است

پروژه مجتمع گردشگری کاروانسرای روستای دودهک از توابع شهرستان دلیجان در استان مرکزی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به بهره‌برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با پرسون:

پروژه آزاد راه غدیر، نشان از اراده ملت ایران دارد

اسلامی با اشاره به افتتاح آزاد راه غدیر در شرایط کرونایی و تحریم‌ها گفت: بهره برداری از این طرح یک پیام مشخص داشت و آن پیام این بود که اراده جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران اراده‌‌ای نیست که بر اساس تهدیدها و تحریم‌ها دچار سستی و تردید شود.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه پیگیری قطعنامه علیه ایران در شورای حکام باعث بهم ریختگی شرایط کنونی می‌شود، گفت: توضیحات لازم را درباره این شرایط به همه اعضای شورای حکام داده‌ایم. امیدواریم عقل غلبه کند و اگر چنین نشود راهکارهایی داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.
وزیر بهداشت گفت: مهمترین کار و اولویت وزارت بهداشت در حال حاضر، مدیریت کووید۱۹ است و فعلا اولویتی مهمتر از کرونا نداریم. باید به شدت مراقب باشیم که بیماری کووید۱۹، آتش دوباره در کشور ایجاد نکند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت اما در پایان دولت آزادراه‌های کشور از ۳۱۰۰ کیلومتر عبور خواهد کرد یعنی یک رشد ۵۰ درصدی در شبکه آزادراهی کشور خواهیم داشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اجازه نمی‌دهیم اینترنت گران شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما برای گران کردن اینترنت نیاز به مصوبه مجلس نداریم، این امر در اختیار خودمان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا، گردشگری خارجی کشور به راه‌ می افتد گفت: کرمان که بیشترین ظرفیت را در این حوزه دارد، مقصد اصلی گرداشگران داخلی و خارجی می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در خوزستان خیز سنگینی از بیماری کووید-۱۹ را داریم و منشاء بیماری اکثرا ویروس موتاسیون یافته است، گفت: مکررا اعلام کردم که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، طوفانی از بیماری کووید-۱۹ با نوع موتاسیون یافته را خواهیم داشت و متاسفانه این اتفاق افتاد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر اصلاً نقطه حادثه خیز نداریم، گفت: برخی از نقاط، نقاط پرحادثه (۲۵۱ نقطه) هستند که طی تفاهمنامه با پلیس قرار شد تا این ۲۵۱ نقطه رفع خطر شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت ارز دیجیتال بومی در کشور اظهار کرد که اکنون بانک مرکزی از مرحله‌ای که به صورت کلی رمزارز را به عنوان یک فرآیند و تکنولوژی رد می‌کرد، به مرحله‌ای رسیده که رمزارزها را به رسمیت بشناسد و با آنها تعامل کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله صدام به ایران نقض قوانین‌آمره بین المللی است، گفت: این تجاوز با هدف توسعه طلبی بوده نه با هدف دفع یک مشکل و این تجاوز بعنوان یک حرکت در شرایط ویژه منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور گرفتن امتیاز صورت گرفته و طبق هر طبق هر تعریفی تجاوز محسوب می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز مددکاری اجتماعی گفت: مددکاران اجتماعی در زمان بحران ورود موثری در کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از پاندمی کووید ۱۹ داشته اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسیقی را بخش از هویت ایرانی و ایران را همزاد نوا و صدا توصیف و تاکید کرد: ایران را تحت هیچ شرایطی نمی‌توان بدون نوا، صدا و موسیقی تصور کرد.