حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر نیرو درباره اینکه گفته شده چینی‌ها در زمینه استخراج رمزارزها در کشورمان فعالیت دارند و خاموشی‌های اخیر ناشی از آن است، گفت: فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها طبق مصوبه هیات دولت با مجوز وزارت صنعت امکان‌پذیر است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های مقدماتی حقوقی را انجام داده تا با رعایت قانون به جای قطع خدمات با افزایش جرایم مربوط به پرداخت نکردن حق بیمه، استمرار خدمات در مجموعه مشاغلی که دارای بیمه هستند را تضمین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

ترخیص روزانه ۱۰۱ هزارتن کالا در دو ماه گذشته

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی ها نشان می دهد از ۱۱ آبان‌ماه بطور میانگین در هر روز ۱۰۱ هزار تن کالای اساسی و مواد اولیه مربوط به کارخانه ها از گمرکات کشور ترخیص شده است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ما به مرگ حتی یک نفر در هیچ کجای دنیا راضی نیستیم، اظهار کرد: با همکاری همراهان حاج قاسم با مدافعین سلامت طی ۴۰ روز مرگ‌های ناشی از کرونا به یک سوم رسید و با این طرح نگذاشتیم پیش‌بینی ۱۲۰۰ مرگ محقق شود.

اعطای گواهی‌ ۲۷ شهر و روستای ملی صنایع‌دستی

مونسان: صنایع‌دستی از گوشه‌گیری خارج شده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه صنایع‌دستی در سال‌های اخیر و در دولت تدبیر و امید گفت: «صنایع‌دستی از حالت گوشه‌گیری خارج شده است.»
محمدجواد ظریف با تاکید براینکه حاج قاسم سلیمانی در صحنه دیپلماتیک هیچ وقت کم نمی‌آورد، گفت: چون حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده، من واقعا او را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریست ها بلکه قهرمان تلاش برای صلح می دانم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش استفاده از فرصت بازار سرمایه و تامین مالی پروژه زیرساختی نتیجه بخش شده و از ۲۱ پروژه تعریف شده پنج تا ۶ پروژه ای که مجوز داده شده یک مورد آن پروژه راه آهن بوشهر - شیراز است که با تامین مالی انتظار می‌رود روند اجرای پروژه سرعت پیدا کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی خبر از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با این وزارت خانه برای تکمیل ۱۱۹۷ کیلومتر فیبر نوری به منظور محرومیت زدایی ارتباطی از استان سیستان و بلوچستان داد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۹ ماه امسال ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۲۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۰ درصد رشد داشته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید براین‌که در صدد تسریع انتقال مالکیت و مدیریت شرکت‌های دولتی در فهرست واگذاری و باقیمانده سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها به بخش خصوصی و آحاد مردم هستیم، گفت: صندوق دارا دوم در صورت فراهم بودن شرایط تا پایان سال عرضه می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به رغم همه فشارها و همه مضایقی که علیه ایران ایجاد کرده اند، از بهترین و مطمئن ترین منابع تولید واکسن کرونا در دنیا واکسن می خریم. البته هیچ جای دنیا هنوز درباره واکسن تولید شده قسم نمی خورند.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی در مورد اعدام زم این چنین توضیح داد: خبرنگار به معنای کسی است که خبر را منتقل می‌کند یا اظهار نظر می‌کند،علی‌القاعده یک خبرنگار نباید آموزش ساخت «کوکتل مولوتف» در سایتش بگذارد.