حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر نفت با بیان اینکه برای تکمیل زنجیره ارزش از هلدینگ‌ها خواستیم تا در این زمینه ورود کنند، گفت: تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به ۱۰۰ میلیون تن و ارزش ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساحت هشت هزار هکتاری گلخانه‌ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: تا پایان این دولت، سطح زیر کشت گلخانه‌ها با افزایش سه برابری نسبت به سال ۹۲ به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن در کشور با اولویت کادر بخش های آی سی یو شروع می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ترجیح می‌دهیم امتحانات نهایی را که تاثیرگذار هستند، حضوری باشد، در سایر امتحانات نیز سهم معلمان را در نمره دهی افزایش دادیم. امتحانات نهایی سال آینده حضوری است.
وزیر نفت با اشاره به تحریم و فشارهای سخت اقتصادی کشور گفت: ما در این دوران سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه طرح بزرگ پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را شروع کرده‌ایم که هدیه دولت به مردم مقاوم استان کرمانشاه است.
در دیدار با دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی شبه قاره هند؛

وزیر دفاع: ماهواره‌ بر ذوالجناح قدرت علمی ایران را به اثبات رساند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماهواره بر "ذوالجناح" نمونه بارز تلاش جوانان دانشمند ایران اسلامی بود که با سوخت ترکیبی توانست قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را به اثبات برساند.
سخنگوی وزارت امورخارجه:

از سفر به میانمار بپرهیزید

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن توصیه به هموطنان برای خودداری از سفر به میانمار تا فراهم شدن شرایط مناسب بهداشتی و امنیتی به سایر شهروندان ایرانی که احیانا در این کشور هستند نیز توصیه کرد که وضعیت و درخواست‌های احتمالی خود را به سفارت ایران در تایلند اطلاع دهند.
وزیر نفت با بیان اینکه این وزارتخانه در دوران تحریم، عزم خود را برای تداوم توسعه نفت به کار بسته و جهش‌های صنعت پتروشیمی یکی از این دستاوردهای ویژه است، گفت: ما امروز از نظر توانمندی صنعت پتروشیمی در منطقه یک قدرت هستیم و این صنعت در دوران تحریم از نظر ارزآوری بسیار به کشور کمک کرد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان این‌که در دولت تدبیر و امید در بیش از هفت سال اخیر جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از حوزه آب پایدار برخوردار شدند، گفت: لذا با برنامه ریزی‌های انجام شده، جمعیت برخوردار ما به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه آب آشامیدنی خواهد رسید.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید کاری کنیم خاطره تلخ جنگ در منطقه قفقاز تکرار نشود. تنها راه این کار از طریق همکاری مفید برای همه است. در این همکاری و در ایجاد راه‌های مواصلاتی جمهوری خودمختار نخجوان نقش بی‌بدیلی دارد.
نگاه «خط ویژه» یک الگوی فکری است؛ این الگوی فکری به دلایل مختلفی، مسیری خاص برای برخی نسبت به سایرین در نظر گرفته می‌شود. الگوی «خط ویژه» برابرتر بودن است؛ و شاید هم همین برابرتر بودن ما را از پرداختن از حل مسائل اساسی کشور باز می‌دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) و در بدو ورود به مسکو اظهار داشت: به دنبال تشکیل اتحادیه همکاری ۶ جانبه در منطقه هستیم و این مهمترین هدف این سفر منطقه ای به کشورهای حوزه قفقاز است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر برگزار نشدن کنکور نظام قدیم را کاملا قانونی دانست و گفت:‌ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم بر قانونی بودن این تصمیم تاکید کرده است.
وزیر نفت با اشاره به شکست تحریم‌ها علیه صنعت نفت گفت: صادرات نفت ایران در روزهای اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.