حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شب گذشته مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان اجرا شد.

کنایه وزیر راه به مقصران تأخیر در واردات کامیون؛

اسلامی: خدا استادان مانع‌تراشی را هدایت کند

وزیر راه با بیان "خدا استادان مانع‌تراشی برای ورود کامیون به کشور را هدایت کند"،گفت:‌باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی ضمن تبریک سال نو گفت: نوروز پیام آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیائیم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته آغاز می‌شود، همگام و همنفس باشیم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای غنی و فقیر اهمیت دارد، افزود: کاش می‌فهمیدیم که نمی‌توان واکسن را احتکار کرد. غرب چرا سه برابر نیاز مصرفی خود، واکسن احتکار کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد تا نمایندگانی از سه کمیسیون صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ستاد تنظیم بازار حضور یابند تا از نزدیک در جریان تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات ابلاغی از سوی این ستاد، قرار بگیرند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جوانان دانشمند و انقلابی ایران اسلامی با همت راسخ خود را برای آینده کشور آماده کنند.
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای ارایه خدمات در ایام نوروز خبر داد و از مردم نیز درخواست کرد که طی نوروز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره پیش ثبت نام برخی مدارس غیردولتی، اخذ وجه و آزمون ورودی گفت: هم در شرایط کرونا این امر مطلوب نیست و هم در شرایط غیرکرونا ما این رویه را توصیه نمی کنیم و قطعا مورد تایید نیست. پیش ثبت نام و آزمون ورودی غیرقانونی است و نباید انجام شود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: من و همکارانمان همواره این دلهره و نگرانی را داریم که تجمع‌ها برگزار شود و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌ها ادامه پیدا کند و باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته کرونا ‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیرین‌سازی روزانه ۲۶ میلیون مترمکعب از آب خلیج فارس توسط همسایگان جنوبی، بر ضرورت افزایش سهم کشورمان از شیرین‌سازی آب خلیج فارس تاکید کرد.
وزیر کار با اشاره به افزایش ۳۹درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در مورد حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی گفت: قسمت مربوط به مزد مسکن منوط به تأیید هیئت وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه طی سال های گوناگون از سال ۶۶ که این نهال مبارک پا گرفت بیش از ۷۶۶ مدال جهانی کسب شده که بیش از ۳۰ درصد آن محصول هشت سال اخیر است و نشان می دهد دولت تدبیرو امید به این عرصه به عنوان عرصه راهبردی می اندیشد، گفت: سیاست ما حمایت از این مجموعه و ارائه خدمات به برگزیدگان است. تلاش می کنیم دایره برگزیدگان گسترده تر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استمرار افزایش توزیع روغن در بازار تا پایان ماه مبارک، استفاده از سامانه جامع تجارت در شبکه توزیع مرغ را در تنظیم بازار مرغ موثر و کمک‌کننده دانست.