حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی روز خلیج فارس را تبریک گفت و اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است؛ تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی ایمونولوژی نوشت: دانشمندان ایمنی‌ شناسی می‌توانند نقش مهمی در مقابله با این ویروس منحوس و همچنین سایر ویروس‌ها و بیماری‌ها ایفا کنند.
وزیر راه وشهرسازی:

فروش امتیاز مسکن ملی تخلف است

وزیر راه و شهرسازی گفت: فروش امتیاز طرح مسکن ملی تخلف است و اشخاصی که امتیاز خودشان را می‌فروشند اقدامی غیر قانونی انجام داده‌اند و با قرمز شدن فرم «ج» دیگر امکان دریافت این امتیاز را نخواهند داشت.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تاثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها قرار گیرند، گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه ارتباطات روستایی سودآور نیست و به همین دلیل دولت مجبور به سرمایه‌گذاری در این بخش شد، گفت: چون دولت سرمایه‌ها را تقبل کرد، بخش خصوصی خیلی در توسعه روستایی چالش نداشت. توسعه روستایی کار بزرگی بود که با وجود تحریم‌ها انجام شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نوشت: معرفی منظرهای تاریخی‌فرهنگی به عنوان ثروتی مغفول برای توسعه پایدار در دستور کار جدی است. همچنین  توسعه موزه‌های خصوصی از برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه است. با این وجود جدایی، هرچند مقطعی؛ بخشی از شهروندان جوامع از آثار تاریخی به دلیل پاندمی کووید ۱9، جنبه‌های هویتی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده و ادامه چنین روندی نیازمند تمهیداتی برای جبران است که با همکاری بین‌المللی محقق می‌شود.
ظریف در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:

باج به شغال نخواهیم داد

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ما هیچ مشکلی برای بازگشت به تعهدات برجامی نداریم، ‌ گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند نه تحریم و نه اقدامات خرابکارانه ابزار مذاکراتی برای آنها نخواهد داد و این اقدامات فقط وضعیت را برای آنها دشوارتر می‌کند.
توئیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره FATF:

آیا مخالفان حجم خسارت را می دانند؟

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پیامی توییتری درباره FATF تاکید کرد: اردیبهشت سال ۹۰ وزیر وقت اقتصاد نوشت FATF ضروریست تصویب شود اعتراضی نشد. اما تا هشت وزیر این دولت نوشتند و توجه به منافع ملی را تاکید کردند چه صداهایی که بلند نشد!

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به روابط دیرینه ایران و ازبکستان، گفت و گو با رئیس جمهور آن کشور و همتای ازبکستانی خود را پرثمر توصیف کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: با یکی از سهمگین ‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم. نظام سلامت ایام پرچالشی را پیش رو دارد.

تقدیر وزیر تعاون از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال 99؛

راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی اقدامی شجاعانه و ارزشمند است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی ضمن تبریک سال جدید به مدیرعامل و کارکنان سازمان تامین اجتماعی از اقدامات مختلف این سازمان در سال گذشته از جمله پرداخت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان در مرحله دوم، اجرای طرح مهم 3070، حذف دفترچه درمانی و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی تقدیر و تشکر کرد.