حرف وزارت‌خانه‌ها

تقدیر وزیر تعاون از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال 99؛

راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی اقدامی شجاعانه و ارزشمند است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی ضمن تبریک سال جدید به مدیرعامل و کارکنان سازمان تامین اجتماعی از اقدامات مختلف این سازمان در سال گذشته از جمله پرداخت علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان در مرحله دوم، اجرای طرح مهم 3070، حذف دفترچه درمانی و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی تقدیر و تشکر کرد.
وزیر بهداشت خواستار شد؛

توقف یک هفته‌ای رفت و آمد با ترکیه

وزیر بهداشت با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید 19 در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرد.

وزیر بهداشت خبر داد:

پیش رو بودن روزهای سخت کرونایی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه هر چه گفتیم و التماس کردیم که صبوری کنید تا ویروس سرکش انگلیسی گسترش پیدا نکند، توجه نکردند، گفت: روزهای سختی در پیش است امیدوارم دستاوردهای افتخارآمیز گذشته به سادگی به باد نرود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر آمادگی این وزارتخانه در تعامل با سایر دستگاه‌ها برای رونق تولید، بسته پیشنهادی وزارت صنعت به این منظور را در رونق تولید اثرگذار توصیف کرد که در آن مشوق‌های مناسب برای توسعه و حمایت از تولید در نظر گرفته شده است.
وزیر نفت با بیان این که علی رغم تحریم ها صنعت نفت ایران سرحال و سرزنده است گفت: آمریکا نتوانست به هدف محبوس کردن اقتصاد ایران دست پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی راه‌آهن کشورمان جهت جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه زیر ساخت خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰، تامین قطارهای با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت در دستور کار قرار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت در زمینه اینترنت‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و فراهم کردن بستر توسعه تجارت الکترونیک و ادامه دورکاری و حذف فیلترینگ در آینده خبر داد و گفت: توسعه تکنولوژی و بلاک‌چین واینترنت ماهواره‌ای و.. باعث منسوخ شدن فیلترینگ می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۱۹ شاخه صنعتی کشور و رشد هفت درصدی صنعت ایران در شرایط تحریم و کرونا؛ بر پیگیری حذف قوانین زائد و موانع تولید با کمک مجلس شورای اسلامی در سال جدید تاکید کرد.
وزیر ورزش گفت: پروسه‌ای به وجود آمد و منجر به این شدکه فدراسیون جهانی جودو فدراسیون جودو کشورمان را تعلیق کردند. پرونده ایران مجدد بررسی می شود زیرا این پرونده باید از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد که بنا به قول وکلای حقوقی ما اگر دوباره بررسی شود، تعلیق صورت نخواهد گرفت.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از 19 فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند.
وزیر اقتصاد بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به زیرساخت‌های فنی-حقوقی در بازار سرمایه ایجاد شده، اگر مداخلات غیر حرفه‌ای کاهش پیدا کند، امیدواریم که بازار سرمایه یک روند متعادلی پیدا کند و بتوان بر آن برای تامین مالی اقتصاد اعتماد کرد، به خصوص در سالی که می‌خواهیم از تولید پشتیبانی کنیم.
وزیر صمت بیان کرد: با افزایش تولید داخل از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری شد و بخش عمده واردات در سال گذشته، مربوط به کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه تولید بود و در سال جاری نیز این سیاست تا جایی که امکان دارد دنبال خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی گفت: منابع درآمدی ما رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرد و از دو هزار میلیارد به ده هزار میلیارد در صندوق بازنشستگی کشوری و از سه هزار میلیارد به سی و دو هزار میلیارد تومان در صندوق تامین اجتماعی شستا رسیدیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون حوزه ریلی در کشور در مسیر تحول و دگرگونی قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه روز افزون شده است و ما این مسیر را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ایران به عنوان نگارستان گردشگری جهان یاد کرد و گفت: در هر کدام از ۳۱ استان کشور، مظاهر طبیعی و آثار ارزشمندی وجود دارد که دیده هر جهانگردی را به خود جلب می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شب گذشته مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان اجرا شد.

کنایه وزیر راه به مقصران تأخیر در واردات کامیون؛

اسلامی: خدا استادان مانع‌تراشی را هدایت کند

وزیر راه با بیان "خدا استادان مانع‌تراشی برای ورود کامیون به کشور را هدایت کند"،گفت:‌باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.