حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش و پرورش از الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: افزایش 50 درصد فوق‌العاده شغل در اسفند 98 برای همه فرهنگیان اعمال شد و اگر کسی فکر می‌کند در موردش اعمال نشده است، مراجعه کند.
وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز فراتر از انتظار ما، ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و برآورد دوبرابر شدن جمعیت سالمند کشور تا سال ۱۴۲۰، بسیار تکان دهنده است.
وزیر علوم از موافقت سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبار همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی خبر داد و گفت:مشکلی که وجود دارد در همسان‌سازی به دانشگاه‌های غیردولتی و مراکز پژوهشی توجه نشده است که دنبال اصلاح آن هستیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت تولیدکننده ریل ملی امسال توانسته ریل خود را صادر کند و مشتری صادراتی هم یافته است بنابراین می‌توانیم به قطب صادر کننده صنعت ریلی تبدیل شویم.

وزیر اقتصاد با اشاره به این که واگذاری استقلال و پرسپولیس مراحل آخر خود را طی می‌کند، گفت: تلاش داریم تا واگذاری این دو باشگاه در این دولت انجام شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه در ایام کرونا روزهای مظلومانه‌ای را سپری کردیم، گفت: همانطور که طاعون تکلیف جهان را متفاوت کرد، کرونا نیز به عنوان معیار و شاخصی بسیار تعیین کننده، قدرت مدیریت کشورها را در ایام کرونا و پسا کرونا نشان خواهد داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اتصال روستاهای سیستان‌وبلوچستان به اینترنت به دلیل تامین تجهیزات و تاخیر در ساخت فیبر نوری با مشکل روبه‌رو شده بود، اما با تلاش‌های انجام شده تا یک‌ونیم ماه دیگر اتصال برقرار خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید ارائه اینترنت رایگان به کاندیداهای ریاست جمهوری به معنای تخصیص بسته اینترنت رایگان مصرفی نیست بلکه منظور فراهم کردن امکانات تبلیغاتی در فضای مجازی است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ‌‌توفان سنگین‌‌ موج چهارم را قبل از عید تذکر دادم، گفت: به ‌رعایت پروتکل‌ها در مراسم لیالی قدر و نماز عید فطر ‌افتخار کردم‌.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ بیمار کرونایی نمی‌تواند با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر برود چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و بر اساس رصدهای صورت گرفته موبایلی آن‌ها عمدتا سفرهای درون‌شهری داشته‌اند نه برون‌شهری.
از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

شرایط درمان رایگان اعلام شد

شریعتمداری گفت: درمان همه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در شهر‌هایی که سازمان، بیمارستان ملکی ندارد در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.