برگ برنده کامالا هریس در انتخابات

بعد از کناره‌گیری جو بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع حزب دموکرات، حالا کامالا هریس، معاون اول او در جایگاهی قرار گرفته که مدت‌ها در انتظارش بود. با حمایت چهره‌های اصلی دموکرات مانند نانسی پلوسی و اوباما، او می‌تواند با قدرت بیشتر بر رقابت با ‎ترامپ تمرکز کند.

تصویر برگ برنده کامالا هریس در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، محبوبه نیاورانی نوشت: هرچند که ترامپ پیروزی بر نامزد ریاست‌جمهوری خانم را در کارنامه خود دارد و هیلاری کلینتون نسبت به کامالا هریس چهره شناخته‌شده‌تر و سیاستمداری پخته‌تر بود؛ اما امروز شرایط برای کامالا هریس جهت پیروزی بر ترامپ فراهم‌تر است. ترامپ پیش از این به دلیل کارنامه‌اش نتوانست رأی مجدد مردم آمریکا را برای ماندن در کاخ سفید بگیرد و حالا رقابتش با چهره جدید به چالشی برای کمپین انتخاباتی او تبدیل شده است.

هریس در مقایسه با بایدن در نظرسنجی‌ها از عملکرد بهتری برخوردار بوده تا جایی که در جدیدترین نظرسنجی‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دو درصد از ترامپ پیش افتاده است و از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هریس ۵۹ ساله «از نظر ذهنی قوی است و توان رویارویی با چالش‌ها را دارد.» به ویژه آنکه دادگاه ترامپ را به خشونت جنسی و ۳۴ فقره کلاهبرداری متهم کرده است و معاونش «ونس» نیز که به دلیل مواضعش مورد حملات تند دموکرات‌ها قرار گرفته، کمپین ترامپ را به کمپین زن‌ستیز جلوه داده است. «پولیتیکو» هم در گزارشی بر این نکته مهم انگشت گذاشته و نوشته است: «با انصراف بایدن و ورود هریس به صحنه و زنانه‌تر شدن رقابت‌های انتخاباتی، حضور «ونس» در جذب رأی زنان مؤثر نخواهد بود. کمپین ترامپ بیش از حد مردانه شده و گرایش‌های ضد زن او می‌تواند باعث رفتن زنان بیشتری به کمپین هریس شود.»

از سوی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اکثر مسلمانان آمریکا به بایدن رأی داده بودند که پیش‌بینی شده بود به دلیل حمایت‌های کاخ سفید از رژیم صهیونیستی در این دوره ممکن است درباره انتخابات سکوت کنند و به کاندیدایی رأی ندهند؛ اما هریس در سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا سعی کرد مواضع هوشمندانه‌ای بگیرد. او علاوه بر آنکه برای سخنرانی نتانیاهو در کنگره ایالات متحده شرکت نکرد، در دیدار با نتانیاهو نیز گفت که در قبال این رژیم سکوت نخواهد کرد. علاوه بر آن معاون اول احتمالی هریس «جاش شاپیرو» فرماندار دموکرات ایالت پنسیلوانیا، نتانیاهو را خطرناک و ویرانگر توصیف کرد. مواضعی که مورد انتقاد علنی ترامپ هم قرار گرفت و دیدار هریس با نتانیاهو را«افتضاح و توهین‌آمیز» خواند و گفت: «کامالا هریس اسرائیل را دوست ندارد.» حالا به نظر می رسد ترامپ برای شکست رقیبش راه دشواری در پیش دارد و شاید برای همین است که رژیم صهیونیستی به دنبال راه انداختن جنگی جدید در منطقه است. اکنون این کاخ سفید است که برای ماندن در قدرت باید بتواند نتانیاهو را مهار کند و جلوی جنگ بزرگ منطقه‌ای که می‌تواند بزرگ‌ترین تهدید کمپین دموکرات‌ها باشد را بگیرد.

منبع: ایسنا

728762