پزشکیان برای اصلاح و وفاق سوگند خورد

از 15 تیر تا به ۷ مرداد همه منتظر دو مراسم ویژه بودند: «تنفیذ و تحلیف» دو مراسمی که نشان و منزلت خاصی در سیاست‌ورزی ایران از ۴ دهه گذشته به این سو دارد. گفتمان مسعود پزشکیان در آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود، متفاوت و مهم بود. شروعی جدی و محکم و پایانی با عهد و پیمان با خدا و مردم . او در آیینی که نماد مردم سالاری است از اهمیت برآورده ساختن مطالبات مردم گفت. بر خردورزی و عقلانیت تکیه کرد.
تصویر پزشکیان برای اصلاح و وفاق سوگند خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد دلیری نوشت: از 15 تیر تا به ۷ مرداد همه منتظر دو مراسم ویژه بودند: «تنفیذ و تحلیف» دو مراسمی که نشان و منزلت خاصی در سیاست‌ورزی ایران از ۴ دهه گذشته به این سو دارد. گفتمان مسعود پزشکیان در آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود، متفاوت و مهم بود. شروعی جدی و محکم و پایانی با عهد و پیمان با خدا و مردم . او در آیینی که نماد مردم سالاری است از اهمیت برآورده ساختن مطالبات مردم گفت. بر خردورزی و عقلانیت تکیه کرد. از ضرورت بنا کردن جامعه عادلانه سخن گفت.

در ایامی که سالگرد مشروطه و عدالت خواهی مردم ایران را جشن می گیریم و یاد می کنیم از آزادیخواهان و عدالت طلبان، آیین سوگند مسعود پزشکیان رویدادی «بزرگ» و مهم بود، گفتمان تازه‌ رییس‌جمهور منتخب و تشریح خط مشی آن در این آیین، پیام‌های نو و تازه‌ای را مخابره کرد: پیام وفاق ملی، تعهد به مردم، صلح و مروت و مدارا در جهان.

از 15 تیر تا به ۷ مرداد همه منتظر دو مراسم ویژه بودند: «تنفیذ و تحلیف» دو مراسمی که نشان و منزلت خاصی در سیاست‌ورزی ایران از ۴ دهه گذشته به این سو دارد. گفتمان مسعود پزشکیان در آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود، متفاوت و مهم بود. شروعی جدی و محکم و پایانی با عهد و پیمان با خدا و مردم . او در آیینی که نماد مردم سالاری است از اهمیت برآورده ساختن مطالبات مردم گفت. بر خردورزی و عقلانیت تکیه کرد. از ضرورت بنا کردن جامعه عادلانه سخن گفت.

شفاف و روشن بیان داشت : فرصتی نو برای ایران و جهان گشوده شده است؛ فرصت شنیدن صدای مردم برای تغییر و تحول؛ زمان توجه به دشواریهای مردم و اصلاح ناکارآمدی ها و فرصت خلق امید و وفاق.

سخنان پزشکیان سخنانی نو هم بود،او از راه و منش تازه ای در سیاست گفت؛ او گفتمان تازه‌ای را باز کرد؛ «وفاق ملی» به تاکید او «روی آوردن به وفاق ملی ضرورتی تاریخی است». او صریحا گفت: « دولتی که خود را دولت همه ملت ایران، موظف به تأمین حقوق شهروندی همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی بر هر امر دیگر می‌داند»

منتخب مردم و برگزیده جمهور ، محور این وفاق ملی را «التزام به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری » خواند و صریحا شاخص های آنرا ترسیم کرد:«عدالت، رفع تبعیض، تأمین زندگی عادلانه و شرافتمندانه، پیشرفت، صلح و آرامش به دور از نگرانی، تحقیر و مداخله‌های فراقانونی» اطمینان داد در این مسیر همه برنده هستند و هیچ بازنده‌ای وجود ندارد.

رییس جمهور منتخب در میانه سخنان خود سیره و منش دولت داری خود را نیز بازگو کرد؛ تصریح کرد که جامعه ایرانی از لحاظ سبک زندگی دارای تنوع است. بر حق همه اقوام و اقشار ایرانی تاکید کرد؛ از توانمندی‌های بی‌پایان زنان و جوانان برای ساختن آینده‌ای که تجلی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت است سخن گفت و عهد بست :باید به عزت، کرامت و حرمت انسان به ویژه نسل جوان و زنان و دخترانی که از نادیده گرفته شدن و تحقیر و تحمیل آزرده‌اند، بازگردیم.

رییس‌جمهور در سیاست خارجی نیز اصول صریح خود را اعلام کرد:«تعادل» و«توازن» در روابط خارجی او گفت «عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران با جهان» را حق مسلم مردم ایران می‌دانم و برای رفع تحریم‌های ظالمانه از پای نخواهم نشست. گفت که دولت او جنگ‌طلب نیست و صلح را بر جمود ترجیح می‌دهد.

طیب ملت با خدای خود عهدی دوباره بست و از او یاری خواست و سوگند یاد کرد.تا در تحمل سختی‌ها و نامهربانی‌ها صبور، در مقابله با ظلم و جور جسور، در بازشناسی کژی‌ها و ناراستی‌ها بینا، در فرو ریختن دیوار دروغ و حسد توانا، در کنار زدن پرده ریا و تزویر توانمند، در شنیدن صدای مردم شنوا، در پاسخ به خواست جوانان مصمم و در پافشاری بر مصالح ملت پا برجا باشد. به این ترتیب پزشکیان در خانه ملت از دولت مصلح و وفاق ملی رونمایی کرد و پیام وفاق در داخل، تعهد به مردم، صلح و مروت و مدارا در جهان را مخابره کرد.

منبع: جماران

728790