تازه‌ترین عناوین

رئیس اتاق ایران گفت: مجموعه اتاق بازرگانی به‌ ویژه رؤسای بزرگوار اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، روسای فهیم تشکّل‌ها، کمیسیون‌های اتاق ایران و اتاق‌های مشترک بازرگانی همواره رابطه مطلوب و سازنده‌ای با نمایندگان محترم مجلس داشته‌اند که حاصل آن اقدامات مؤثر نمایندگان در اقتصاد کشور بوده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه این مورد با ابلاغیه وزارت کشور در تضاد است در توضیح آن گفت: وزارت کشور اعلام کرده است که حتما اعتبارات مربوط به تبصره‌ها نیز باید به ردیف‌ها اضافه شود که حتما درجای خود درباره این موضوع بحث خواهد شد و آن را بررسی می‌کنیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تقویت همکاری‍های دریایی و ارتقای امنیت تجارت بین المللی دریایی و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی از جمله اهداف رزمایش مرکب ایران چین و روسیه است، گفت: هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و شرکت کننده در این رزمایش و تبادل تجربیات دریایی از دستاوردهای این رزمایش است.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران درباره آمادگی مدارس برای پذیرش حضوری دانش‌آموزان گفت: تمهید مقدمات لازم انجام شده است تا از شرایطی که در این دوسال داشته‌ایم به شرایط عادی برگردیم و در فضایی بسیار خوب شاهد رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و ارتقای مهارت‌های آنها به‌ویژه در حوزه اجتماعی باشیم.
دبیر اجرایی سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: قیمت‌ تن ماهی نسبت به سال‌‌ گذشته بیش از 100 درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است همین مسئله باعث کاهش مصرف تن در بین مردم شده است.
تالار سیمان بورس کالا فردا شنبه ٢ بهمن ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۳۴ تن انواع سیمان تیپ یک و دو از سوی ۶۴ شرکت است و عرضه‌های این هفته ۳۲ هزار و ۹۰۰ تن بالاتر از هفته قبل است.
امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.
ایران و روسیه در مجموع بیش از ۳۵ درصد از ذخایر گاز جهان را به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع در نفت بیش از ۱۵ درصد است. از سوی دیگر چین نیز بزرگترین واردکننده منابع هیدروکربوری دنیا شناخته می‌شود. همچنین بیشتر صادرات نفت و گاز ایران و روسیه به اروپا انجام می‌شود.
رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:روابط تجاری با چین به نفع ما است. اما همه اینها بستگی به این دارد که در این تفاهم‌نامه یا قراردادها چه توافقاتی صورت خواهد گرفت؛ بنابراین اصل موضوع خوب است اما امیدوارم که مفاد این تفاهم‌نامه روشن شود. آن وقت می‌توان در این مورد تحلیل کرد.
یکی از معضلات اصلی کارگران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اخراج قبل از تمام شدن مدت قرارداد است؛ معمولاً کارفرمایان با پرداخت مبلغی به عنوان خسارت، این کارگران را قبل از انقضای مدت قرارداد، اخراج می‌کنند و به همین دلیل است که سطح «امنیت شغلی» در این مناطق، پایین‌ترین میزان در سراسر کشور است؛ این در حالیست که به گفته‌ی یک حقوقدان، رای و نظر جدید فقهای شورای نگهبان، این امکان را از کارفرمایان سلب کرده است، دیگر اخراج قبل از خاتمه مدت قرارداد به هیچ شکل ممکن نیست.
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه و بازرس کانون کارگران ساختمانی استان کردستان گفت: بارش برف و کاهش دمای هوا در غرب کشور، ده‌ها هزار کارگر ساختمانی را بیکار کرده است؛ این ده‌ها هزار نفر، نماینده ده‌ ها هزار خانواده هستند که متاسفانه هیچ منبع درآمدی ندارند.
ارزیابی سیاست خارجی یک ساله رهبران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان حاکی از آن است که دولت بایدن بیش از ۱۲ نوبت در تحقیقات نهاد قانونگذار آمریکایی درباره مذاکرات برجامی وین و نحوه اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ایران کارشکنی کرده است.

متا، شرکت مادر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ، از قابلیت جدید خود برای اینستاگرام رونمایی کرد. بر اساس این طرح کاربرانی که در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنند، قادر خواهند بود برای محتوای صفحه خود حق اشتراک ماهانه بگیرند و اینگونه به درآمدزایی برسند.
سازمان آگهی های پرسون