روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

صرفا یک هفته حضور در یک دوره فشرده زبان به بهبود سطح تمرکز کمک می کند کارشناسان دریافتند دانش آموزانی که در یک دوره کوتاه آموزش اسکاتلندی حضور داشتند پیشرفت های قابل توجهی در توانایی تغییر توجه خود مشاهده کردند.
سپری کردن زمان زیاد در شب برای تماشای صفحه نمایش گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌تواند سیستم استراحت کودکان را دچار مشکل کند و بی‌خوابی شب باعث خواب آلودگی در طول روز می شود.
افسردگی از اختلالات رفتاری است که همراه با عصبانیت، غم و ناراحتی است. این اختلال می تواند میزان بازدهی و کارایی فرد را کاهش بدهد و رفتار های شما را عوض کند. انسان افسرده در انجام فعالیت های روزانه خود دچار مشکل است.
رفتار نامناسب نوجوانان با والدین مسئله‌ای است که بسیاری از والدین در برخی مواقع با آن مواجه می‌شوند. به گفته یک روانشناس کودک و نوجوان، والدین در مقابل پرخاشگری نوجوانشان نباید واکنش نشان دهند بلکه باید یاد بگیرند که تعارضات را حل نمایند چرا که پرخاشگری و مقابله‌به‌مثل در برابر رفتار نوجوان باعث ایجاد جنگ قدرتی خواهد شد.

یک مطالعه جدید با نشان دادن اینکه داروهای ضد افسردگی باعث ایجاد تغییرات فیزیکی در مغز می‌شود که توانایی آن را برای سازگاری و یادگیری در طول زمان افزایش می‌دهد، این معما را که چرا هفته‌ها طول می‌کشد تا داروهای ضد افسردگی اثر کنند، روشن کرده است.
اغلب افراد در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی دوست دارند آسان‌ترین راه را برای انتخاب کنند و از مشکلات، مردم و زندگی فرار می‌کنند. در حالی که فرار از مشکلات چیزی از استرس و اضطراب شما کم نمی‌کند و باید مشکل را ریشه‌ای حل کرد تا به ما آرامش بیشتری رسید.
یک روانشناس کودک و نوجوان، تاکید کرد: ماموریت ریاضی خلاقیت و حل مسئله است چیزی که اصلا در چرتکه به دنبال آن نمی‌رویم؛ بنابراین می‌توان گفت این رویکرد که چرتکه می‌تواند باعث خلاقیت و توانایی حل مسئله در کودکان شود یک تصور واهی است.
اگر مایل هستید در آرامش زندگی کنید به شما توصیه می کنیم که مثبت اندیش باشید و افکار منفی و بدبینانه را از خود دور کنید. در این صورت بر اساس قانون جذب انرژی های مثبت اطراف را دریافت خواهید کرد و اتفاقات بهتری در انتظار شما خواهد بود.
پاییز از راه رسیده است، روزها رو به کوتاهی می‌رود و با گذر روزها، ساعت‌های روشنایی روز، کمتر و کمتر می‌شود.
ازدواج دانه‌ای است که با آبیاری و نگهداری و مراقبت مستمر تبدیل به درخت تنومند خوشبختی زندگی مشترک می‌شود. اما گاهی اختلافات پیش پا افتاده جلوی رشد و سلامت این درخت را می‌گیرد؛ دکتر «فاطمه فروزش یکتا» برایمان از راهکارهای حل این اختلافات هنگام عصبانیت می‌گوید.