روانشناسی

روانشناسی مجله پرسون با رویکردی تخصصی به ارائه مطالبی آموزشی در زمینه سلامت روح و روان می پردازد.

در این مقاله، سبک دلبستگی مضطرب و تأثیر آن بر زوج درمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این سبک دلبستگی که نشان‌دهنده الگوها و رفتارهای مضطرب در ارتباطات عاطفی است، می‌تواند تأثیرات بزرگی بر روابط زناشویی داشته باشد. از طریق بررسی این تأثیرات، مقاله به بررسی راهکارها و راهبردهای درمانی برای بهبود وضعیت زناشویی زوج‌های تحت تأثیر این سبک دلبستگی می‌پردازد.
خیلی از افراد آنقدر از پیر شدن می‌ترسند که یک نوع اضطراب شدید دائمی و غیرطبیعی از این مساله دارند که به آن گراسکوفوبیا یا ترس از پیری گفته می‌شود.
با توجه به ناملایمات و وجود تورم، بیشترین آسیب به قشر ضعیف وارد شده و افسردگی‌ها که بعضاً به بی‌تفاوتی رسیده است را در افراد جامعه شاهد هستیم.یک روانشناس، گفت: افسردگی، وضعیت از دست دادن امید است؛ اگر امید خود را از دست بدهید احساس بی‌تفاوتی خواهید کرد.
جوانی سن بسیار مهمی است که هر فرد در زندگی خود پشت سر می گذارد زیرا در این دوران جوان وارد بزرگ سالی می شود و ارتباط آن با اطرافیان خود تغییر می کند.
همه چیز از آن لحظات دوست‌داشتنی آغاز می‌شود که از بچه کوچکی اسمش را می‌پرسند و والدینش به این سؤال پاسخ می‌دهند. اگر پدر و مادر فقط تا زمانی که کودک حرف زدن را یاد بگیرد این کار را انجام دهند، ایرادی ندارد، اما بسیاری از پدر و مادرها حتی از جانب فرزند نوجوان خود هم در همه جا صحبت می‌کنند.
در میان محققان حوزه مراقبت‌های بهداشتی مبحثی در جریان است بر سر اینکه آیا باید تلاش بیماران سرطانی را در کنار آمدن با درمان‌شان، «مبارزه» نامید یا «سفر»؟ شما چه فکر می‌کنید؟
تعداد فزاینده‌ای از جوانان مجرد هستند. بسیاری از این افراد نمی‌خواهند مجرد باشند. آنان می‌خواهند در یک رابطه باشند. با این وجود، به دلایلی در این باره شانسی ندارند. علت آن چیست؟ چه چیزی آنان را عقب نگه داشته است؟
روانشناسان می‌گویند احتمال برخورداری از موفقیت شغلی در افرادی که به نظر دیگران دوست داشتنی هستند، بیشتر است و این امر تصادفی نیست. خونگرمی همراه با اعتماد به نفس، ما را جذاب‌تر می‌کند، امری که سبب جذب شدن دیگران به ما می‌شود.
گاهی برای دیگران غذا ببرید. این رفتار نیز کودکان را به مهربانی و سخاوتمندی تشویق می‌کند. به خصوص اگر فردی بیمار یا نیازمند باشد، بهتر است به همراه کودک خود، مقداری غذا هدیه دهیم.
«امروز حال خوبی ندارم.» این جمله را ممکن است در طول روز زیاد شنیده باشید. کسی که در همان دقایق اول دیدارتان با او متوجه پژمردگی و کسلی‌اش می شوید.
انتخاب کلمه، عبارت و جمله هنگام صحبت کردن با فرزندان‌تان مهمتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، البته درک می‌کنیم که وقتی بیش از حد خسته یا عصبانی هستید، مثبت اندیشی در حین صحبت کردن یا تنبیه فرزندتان دشوار به نظر می‌رسد. به گفته کارشناس والدین و نویسنده، آنچه می‌گویید – و نحوه بیان آن – اهمیت بسیار زیادی دارد.
سلامت روان فرزندتان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به شما نکات مهمی راجع به نگرانی و پرورش روانی کودکان خود خواهیم گفت. سلامت روان فرزند بسیار مهم است. همان‌طور که سلامت جسمانی فرزندتان را جدی می‌گیرید... این تغییرات می‌تواند شامل غم و اندوه مداوم، تحریک‌پذیری، پرخاشگری، و رفتار‌های پرخطر باشد.
نحوه پول توجیبی دادن به کودکان یکی از موارد مهم در تربیت اقتصادی است که اگر به‌طور صحیح اجرا نشود، نه تنها به کودکان مدیریت مالی را آموزش نمی‌دهد، بلکه آن‌ها را پرتوقع می‌کند، بنابراین لازم است تا با اصول آن و اشتباهات رایج در آن به‌طور کامل آشنا شوید.
آگاهی از نحوه‌ی تأثیر افزایش سن بر احساسات به ما کمک می‌کند هم شناخت بهتری از خود پیدا کنیم و هم رفتار‌های اطرافیان مسن‌تر خود، مانند پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ مان را بهتر درک کنیم.
در جامعه ژاپنی، ممکن است برای راحت‌کردن برقراری ارتباط افراد از یکدیگر در خصوص گروه خونی سوالاتی بپرسند؛ شاید از این موضوع تعجب کنید که یک نظریه شخصیتی گروه خونی کامل وجود دارد که در ژاپن رایج شده است.
عصبانیت یک احساس طبیعی و به طور معمول سالم است اما زمانی مشکل ساز می شود که علت مشخصی برای عصبانیت تان نداشته باشید و این حس در شما به شدت وجود داشته باشد.