آمادگی برای شروع یک زندگی مستقل

شروع زندگی مستقل گام بزرگی است و مدیریت یک زندگی مستقل به زمان، حمایت و تمرین نیاز دارد، پس بهتر است از چندین ماه قبل خودتان را برای این کار آماده کنید و در صورت لزوم از خانواده یا دوستان‌تان کمک بگیرید.چه شغلی را در یک شهر جدید پذیرفته باشید، چه به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید یا به دنبال ایجاد تغییری در زندگی خود هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که مدتی را به تنهایی زندگی کنید. فکر تنها زندگی کردن ممکن است برای برخی از افراد هیجان‌انگیز باشد، اما این ایده می‌تواند برای برخی دیگر نیز وحشتناک باشد.
تصویر آمادگی برای شروع یک زندگی مستقل

به گزارش سایت خبری پرسون، شروع زندگی مستقل گام بزرگی است و مدیریت یک زندگی مستقل به زمان، حمایت و تمرین نیاز دارد، پس بهتر است از چندین ماه قبل خودتان را برای این کار آماده کنید و در صورت لزوم از خانواده یا دوستان‌تان کمک بگیرید.چه شغلی را در یک شهر جدید پذیرفته باشید، چه به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید یا به دنبال ایجاد تغییری در زندگی خود هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که مدتی را به تنهایی زندگی کنید. فکر تنها زندگی کردن ممکن است برای برخی از افراد هیجان‌انگیز باشد، اما این ایده می‌تواند برای برخی دیگر نیز وحشتناک باشد.

تنها زندگی کردن تجربیات و چالش‌های جدید زیادی را از جمله استقلال و انضباط شخصی به همراه دارد، اما می‌تواند تجربه بسیار مفیدی باشد که برای رشد شما مفید است.

اگر به تنهایی زندگی می‌کنید، ما نکات تخصصی‌ای را برای کمک به شما جمع‌آوری کرده‌ایم که نه تنها شما را ایمن و مطمئن نگه می‌دارد، بلکه از نظر ذهنی نیز به شما کمک زیادی می‌کند. با ما همراه باشید.

تنها زندگی کردن برای اولین بار

از هیجان گرفته تا عصبی بودن، وقتی صحبت از زندگی تنهایی برای اولین بار به میان می‌آید، احساسات زیادی دخیل می‌شوند. از یک طرف، شما این آزادی و استقلال را دارید که آپارتمان خود را آن‌طور که می‌خواهید تزئین کنید، لباس‌های خود را برای روز‌ها در خشک‌کن رها کنید و حتی با لباس زیر در آپارتمان خود قدم بزنید.

از طرف دیگر، تنها زندگی کردن به این معنی است که شما تعامل اجتماعی و مسئولیت‌پذیری کمتری دارید، که می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز باشد. با این حال، بسیاری از کارشناسان می‌گویند که تنها زندگی کردن یک تجربه مفید است که باید حداقل یک بار در زندگی خود انجام دهید.

زندگی به تنهایی مزایا و چالش‌های زیادی را به همراه دارد، اما در مجموع می‌تواند یک تجربه ارزشمند باشد

تامیر آلداد، روان‌پزشک و مدیر عامل کلینیک مراقبت‌های فوری ذهنی توضیح می‌دهد: «زندگی به تنهایی می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای توسعه مهارت‌های مقابله‌ای و قدرت مقابله با سختی‌ها باشد. افرادی که هرگز تنها زندگی نمی‌کنند، در خطر وابستگی به کسانی هستند که با آن‌ها زندگی می‌کنند و ممکن است مهارت‌های لازم برای غلبه بر چالش‌های خفیف تا سطح متوسط زندگی را نداشته باشند.»

با این حال، دکتر جولیا رایان، یک روانشناس بالینی، استدلال می‌کند که اتخاذ یک رویکرد جهان‌شمول و همگانی نسبت به تنها زندگی کردن مانع از درک درست ما نسبت به این پدیده می‌شود. او توضیح می‌دهد: «مردم در سطح ارتباط اجتماعی که به آن نیاز دارند متفاوت هستند. در واقع افراد باید کاری را انجام دهند که بهترین احساس را به آن‌ها می‌دهد و برای شرایطشان منطقی‌تر است، و سپس از آن نهایت استفاده را ببرند.»

نکته پایانی: تنها زندگی کردن می‌تواند بهترین راه برای شناخت خود و یادگیری مستقل‌تر شدن باشد، اما این اصل همیشه و برای همه صادق نیست. بهتر است تصمیم خود را بر اساس نیاز‌ها و اهداف شخصی خود قرار دهید.

مزایا و معایب تنها زندگی کردن

همان‌طور که قبلاً به اختصار در مورد آن صحبت کردیم، تنها زندگی کردن مزایا و معایب زیادی دارد. اگر به این تصمیم فکر می‌کنید، کِلی مرزولی، متخصص سلامت روان و مؤسس شبکه‌ی جهانی سلامت روان، مزایا و معایب تنها زندگی کردن را برایتان فهرست کرده است:

مزایای تنها زندگی کردن

مارزولی توضیح می‌دهد که زندگی تنها مزایای زیادی دارد، از جمله:

* استقلال
* آزادی
* توسعه شخصی
* خود اندیشی و بهبود
* حواس‌پرتی کمتر

افزایش استقلال و زمان شخصی با کیفیتی که از زندگی به تنهایی دریافت می‌کنید، تجربه‌ای توانمند و در حال توسعه است که بیشتر افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. شما هم ممکن است آن را دوست داشته باشید.

مضرات تنها زندگی کردن

مرزولی همچنین توضیح می‌دهد که زندگی تنها مضراتی دارد، از جمله:

* مسئولیت‌پذیری کمتر
* منزوی شدن
* تعامل اجتماعی کمتر
* عدم حمایت جامعه
* زیاده‌روی در رفتار‌های ناسالم

علاوه بر این، در حالی که تنها زندگی می‌کنید، شانس مواجهه با افسردگی نیز وجود دارد. مرزولی می‌گوید: «اضطراب و افسردگی پس از انزوا رشد می‌کند. اگر تنها زندگی می‌کنید، منطقی است که هر از گاهی احساس اضطراب یا تنهایی کنید.»

اگر فردی هستید که با بیماری روانی یا اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنید، تنها زندگی کردن ممکن است بهترین گزینه نباشد. با این حال، اگر در موقعیتی هستید که هیچ انتخاب دیگری ندارید، راه‌های زیادی برای مراقبت از سلامت روانی خود در حالی که تنها زندگی می‌کنید وجود دارد.

توصیه‌هایی برای تنها زندگی کردن از نگاه کارشناسان بهداشت روان

اطمینان از اینکه به درستی از خود و نیاز‌های شخصی خود مراقبت می‌کنید، کلید موفقیت در یک محیط زندگی انفرادی است. این نکات مهم را از کارشناسان بهداشت روان در مورد چگونگی حفظ سلامت روانی و استفاده از تکنیک‌های خود مراقبتی مناسب در حالی که تنها زندگی می‌کنید، بررسی کنید.

۱. ارتباط با دیگران

یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از سلامت روانی در حین زندگی انفرادی، ارتباط با دیگران است. انسان‌ها از ارتباط با دیگران شکوفا می‌شوند، بنابراین اطمینان از اینکه خود را منزوی نمی‌کنید، بخش مهمی از سالم ماندن و متعادل ماندن است.

الیزابت پاورز، استاد روان‌پزشکی بالینی، می‌گوید: «زمان‌های منظمی را با دیگران صرف کنید. این به شما کمک می‌کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنید و یکی از راه‌های کلیدی برای تقویت زندگی درونی شما است.»

تماس تلفنی یا ارسال پیامک به یک دوست، آشنایی با همسایگان و شرکت در فعالیت‌های گروهی با افرادی که علایق مشابهی با شما دارند، راه‌های عالی دیگری برای حفظ ارتباط با اطرافیانتان است.

۲. خانه‌ی خود را مرتب نگه دارید

وقتی کسی جز خودتان نیست که شما را مسئول بداند، تمیز کردن خانه ممکن است به عقب رانده شود. با این حال، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تمیز و مرتب نگه داشتن خانه‌ی خود در زمانی که تنها زندگی می‌کنید بسیار مهم است.

دکتر نانسی ایروین، روانشناس بالینی توضیح می‌دهد: «خانه‌ی خود را تا حد امکان مرتب و تمیز نگه دارید». بسیاری از افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند (مایل‌اند) آن را رها کنند، و این یک راه ناسالم برای زندگی از نظر جسمی و روانی است.

سازمان‌دهی و تمیز نگه داشتن خانه‌تان فواید روانی زیادی دارد. به عنوان مثال، باعث می‌شود احساس کنید کنترل محیط خود را به دست آورده‌اید و در عین حال خلق و خوی شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند احساس آرامش پیدا کنید.

این کار را به یک عادت تبدیل کنید که خانه را تمیز کنید. راه‌های عالی دیگر برای زیبا نگه‌داشتن مکان‌تان این است که اجازه دهید نور طبیعی وارد شود، یک پنجره را برای هوای تازه باز کنید و از رایحه‌درمانی با شمع یا روغن‌های آرامش‌بخش استفاده کنید.

۳. یک برنامه‌ی صبحگاهی داشته باشید

تنها زندگی کردن برای شما آزادی به ارمغان می‌آورد، اما مراقب باشید در دام این فکر نیفتید که می‌توانید با ساختاری ناسالم هر کاری که می‌خواهید انجام دهید. فقدان ساختار به ناچار منجر به استرس می‌شود، زیرا زمان می‌گذرد و شما تعجب می‌کنید که چه اتفاقی برای روز شما افتاده است. مایکل سیلی، روان‌درمانگر دارای مجوز، توضیح می‌دهد که به همین دلیل مهم است که باید یک برنامه‌ی صبحگاهی داشته باشید.

هر روز صبح زمان مشخصی برای بیدار شدن از خواب داشته باشید و مراسمی را انجام دهید که به شما احساس سازنده بودن و آمادگی برای آن روز را می‌دهد. به‌جای اینکه ساعت‌ها در تخت خود بخوابید و در گوشی خود بچرخید، سعی کنید زود بیدار شوید، تخت خود را مرتب کنید و ورزش کنید یا از وظایف آن روزتان یادداشت‌برداری کنید.

۴. عادات سالم را در خودتان پرورش بدهید

وقتی تنها زندگی می‌کنید، راحت است که تمام شب را بیدار بمانید و سریال نگاه کنید، یا اینکه پرخوری کنید و کار‌هایی از این قبیل؛ هرچند ایجاد عادات سالم بسیار مهم است تا بتوانید از اثرات منفی ناشی از انجام مکرر آن جلوگیری کنید.

برنامه خواب و رژیم غذایی مناسبی داشته باشید تا مطمئن شوید که خود را سالم و شاد نگه می‌دارید. دکتر برایان برونو، می‌گوید: «وقتی تنها زندگی می‌کنید، سفارش غذا به‌جای پختن غذا می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد. اما این کار می‌تواند بر سلامت روان و کیف پول شما تأثیر منفی بگذارد. پختن وعده‌های غذایی خود به شما فرصتی برای فعالیت می‌دهد که باید آن را در روال خود پیاده کنید و در هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید.»

نه تنها این، بلکه ورزش منظم، چه وزنه‌برداری، یوگا یا حتی پیاده‌روی سریع در اطراف محله‌تان، همگی راه‌های عالی برای افزایش اندورفین و کاهش استرس هستند.

۵. یک همراه برای خود بگیرید

همه به تعامل نیاز دارند. حتی اگر لزوماً برای رسیدن به این تعادل نیاز به حضور فرد دیگری در زندگی‌تان ندارید، باز هم داشتن چیزی برای ارتباط عالی است. روانشناس بالینی، دکتر کالی استس، به فرزندخواندگی گرفتن یک حیوان یا حتی گرفتن یک گیاه را توصیه می‌کند. چیزی که به زندگی شما بستگی دارد مهم است که در خانه داشته باشید. شما می‌توانید بدون اینکه تنها باشید، تعامل داشته باشید، صحبت کنید و تنها باشید.

حتی اگر مسئولیت طولانی مدت یک حیوان خانگی را نمی‌خواهید، پرورش یک حیوان یک گزینه‌ی عالی است. اگر اهل حیوانات نیستید، یک گیاه آپارتمانی برای مراقبت از آن تهیه کنید.

۶. با خودتان مهربان باشید

شما احتمالاً خشن‌ترین منتقد خودتان هستید. مایکل سیلی، روان‌درمانگر، توضیح می‌دهد: «هر فردی یک صدای درونی دارد که تفسیری جاری از زندگی ما تولید می‌کند. این تفسیر که به عنوان خود گفتاری نیز شناخته می‌شود، معمولاً برای اکثر مردم منفی است. وقتی تنها زندگی می‌کنیم، هیچ شخص دیگری وجود ندارد که صحبت‌های ما را با خودمان قطع کند، بنابراین به راحتی می‌توانیم درگیر انتقاد از خود شویم.»

توجه به زمانی که شروع به خود گویی منفی می‌کنیم و آن را با چیز مثبت جایگزین می‌کنیم بسیار مهم است. سعی کنید به جای آن به موسیقی، یک پادکست یا یک فیلم شاد تماشا کنید.

کلی مارزولی، متخصص سلامت روان، همچنین پیشنهاد می‌کند که حواس خود را با چیز‌هایی پرت کنید که به شما احساس بهره‌وری می‌دهد. «ذهن‌آگاهی را تمرین کنید، تکنیک‌های تنفسی را انجام دهید، مدیتیشن کنید و جملات تأکیدی مثبت را تمرین کنید.»

یادگیری نحوه‌ی مراقبت صحیح از خود، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، بخش مهمی از زندگی تنهایی است. از این چک‌لیست مراقبت از خود استفاده کنید تا به شما کمک کند نیاز‌ها و رفاه ذهنی خود را پیگیری کنید.

آیا تنها زندگی کردن امن است؟

جدای از ترس از تنهایی، نگرانی زیادی در مورد ایمن بودن یا نبودن تنهایی وجود دارد. بله، تنها زندگی کردن بی‌خطر است، اما همیشه بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل زندگی، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

بورلی بیکر، کارشناس دفاع شخصی توصیه می‌کند که باید با مشاهده آمار جرم و جنایت که از طریق اکثر پایگاه‌های اطلاعاتی شهر‌ها و ادارات پلیس در دسترس است، در محله‌ای که قصد زندگی در آن را دارید تحقیق کنید.

بیکر توضیح می‌دهد: نگریستن به تصویر بزرگ و نوع جرم مهم است، زیرا برخی جرایم مانند خشونت خانگی معمولاً چندان نگران کننده نیستند. در حالی که این جنایات می‌تواند اطرافیان آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، شما باید بیشتر نگران گزارش‌های متعدد سرقت و یا شکارچیان سریالی و ... باشید.

سؤالاتی که قبل از نقل مکان باید از خودتان بپرسید

هنگامی که خانه‌ای را پیدا کردید که نیاز‌های شما را برآورده می‌کند و برای بازدید رفتید، مطمئن شوید که از مشاوران املاک در مورد ایمنی واحد‌ها بپرسید. رابرت سولارز، متخصص امنیت منزل، سؤالات مهمی را که باید قبل از نقل مکان به یک آپارتمان جدید پرسیده شود، فهرست می‌کند:

* اگر چراغ‌های بیرونی فعال نباشند چه اتفاقی می‌افتد؟
* اگر قفل در یا پنجره خراب شود، با چه سرعتی می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد؟
* آیا محوطه مطابق با استاندارد‌های ضد سرقت نگهداری می‌شود؟
* چه نوع قفل‌هایی روی پنجره‌ها و در‌ها وجود دارد؟
* آیا بعد از ساعت کاری مأمور امنیتی در حال انجام وظیفه است؟

اگر پاسخ به این سؤالات منفعل است یا احساس راحتی به شما نمی‌دهد، واحد‌های اجاره‌ای دیگر را در نظر بگیرید. انجام بازرسی امنیتی قبل از نقل مکان همیشه ایده‌ی خوبی است، به خصوص اگر قصد دارید تنها زندگی کنید. از این چک‌لیست امنیت آپارتمان استفاده کنید تا بتوانید در مکان جدید خود احساس امنیت و راحتی کنید.

نکات ایمنی برای تنها زندگی کردن از نظر کارشناسان

احساس امنیت و راحتی در زندگی شما باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد، بنابراین ما از متخصصان مختلف از دفاع شخصی گرفته تا متخصصان امنیتی بهترین نکات را برای زندگی به تنهایی جویا شده‌ایم تا خیالتان راحت باشد.

۱. در رسانه‌های اجتماعی با احتیاط رفتار کنید

در عصر دیجیتال، بسیاری از مردم هر روز در مورد آنچه انجام می‌دهند پست می‌گذارند و رویداد‌های بزرگ زندگی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند. نقل مکان به یک مکان جدید به تنهایی هیجان‌انگیز است، اما از ارسال پست در مورد آن در رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید.

حتی اگر یک حساب خصوصی دارید که فقط دوستان و خانواده آن را دنبال می‌کنند، جان گاردن، از مجله‌ی دفاع‌شخصی واقعی، توصیه می‌کند که همیشه از ارسال هر چیزی که به این مسأله ارتباط برقرار می‌کند، خودداری کنید:

* شما تنها هستید
* در حال ترک خانه هستید
* شما اشیاء قیمتی دارید

این بدان معناست که شما باید از ارسال پست در مورد تفریحات شبانه‌ی انفرادی خود، تعطیلات ۱۰ روزه در فلوریدا یا تلویزیون صفحه‌ی تخت ۸۰ اینچی جدید خود خودداری کنید، مهم نیست که چقدر وسوسه‌انگیز است.

۲. تمام در‌ها و پنجره‌ها را قفل کنید

اطمینان از داشتن قفل‌های کافی روی در‌ها و پنجره‌های خود قبل از نقل مکان بسیار مهم است، اما مهم است که به یاد داشته باشید که واقعاً از آن‌ها استفاده کنید. فراموش کردن قفل کردن پنجره بعد از ورود هوای تازه یا قفل نکردن درب ورودی بعد از حمل بار مواد غذایی آسان است.

با این حال، شما باید عادت داشته باشید که در صورت وجود مزاحم، منزل خودتان را قفل کنید. زورین بنت، یک کارشناس حفاظت شخصی، توصیه می‌کند که همیشه باید دوباره چک کنید تا مطمئن شوید همه چیز قفل شده است، به خصوص قبل از ترک یا رفتن به رخت‌خواب، در غیر این صورت ملک شما به یک هدف آسان تبدیل می‌شود.

بنت همچنین توصیه می‌کند که یک قفل دوم در جلوی درب خود داشته باشید. این قفل‌ها را می‌توان زمانی که فرد در خانه است روی در قرار داد. قفل تقویتی درب برای امنیت خانه عالی است. آن‌ها امنیت درب را تقویت می‌کنند.

۳. روی دوربین امنیتی یا دوربین زنگ در سرمایه‌گذاری کنید

مهم است که مطمئن شوید آپارتمان شما از امنیت کافی برخوردار است، اما داشتن امنیت خانه شخصی ایده‌ی خوبی است. «زنگ‌های ویدیویی به طور فزاینده‌ای برای این هدف محبوب هستند، زیرا به مردم اجازه می‌دهند در تمام ساعات روز احساس امنیت بیشتری کنند. با این حال، هر نوع دوربین امنیتی یک مزیت است. بنت می‌گوید حتی تابلویی که نشان می‌دهد دوربین امنیتی وجود دارد می‌تواند مفید باشد.

نه تنها این، بلکه یک دوربین زنگ در می‌تواند به شما امکان نظارت بر افرادی را که در درب منزل شما هستند، می‌دهد. هرگز در را به روی افرادی که نمی‌شناسید باز نکنید و همیشه وقتی کسی در خانه شما را می‌زند از یک دوربین یا دوربین زنگ در استفاده کنید.

۴. یک چراغ را روشن بگذارید

قبل از اینکه آپارتمان خود را ترک کنید، برای اطمینان از ایمن بودن محل خود، عادت کنید که یک پیاده‌روی کوچک در منزل انجام دهید. همیشه دو بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که در‌ها و پنجره‌های شما قفل و پرده‌ها بسته هستند تا کسی خانه خالی پر از اشیاء قیمتی را نبیند.

کار‌های دیگری که می‌توانید برای جلوگیری از هر مزاحم احتمالی انجام دهید این است که چراغ ایوان را روشن بگذارید، تلویزیون یا رادیو را در حال پخش نگه دارید و چراغی را در نزدیکی ورودی برای زمانی که به خانه می‌رسید روشن کنید.

۵. همسایگان خود را بشناسید

شناخت همسایه‌های خود نه تنها باعث می‌شود در جامعه احساس ارتباط بیشتری داشته باشید، بلکه احساس راحتی زیادی نیز به شما می‌دهد. به این ترتیب، در مواقع اضطراری، شخصی را در نزدیکی خود خواهید داشت. اطلاعات تماس را مبادله کنید و در تماس باشید.

۶. دسترسی آسان به شماره‌های اضطراری

در شرایط اضطراری، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که کاغذ یادداشتی را که در آن شماره‌های اضطراری را یادداشت کرده‌اید پیدا کنید. مطمئناً، می‌خواهید در شرایط سخت با ۹۱۱ تماس بگیرید، اما دسترسی آسان به شماره تماس‌های اضطراری، مانند امنیت در محل یا همسایگان مورد اعتماد اطراف، یک عادت خوب است.

این اعداد را با افزودن آن‌ها به مخاطبین خود در تلفن خود ذخیره کنید یا فهرستی از اعداد را در یادداشت‌های تلفن هوشمند خود تهیه کنید تا همه آن‌ها در یک مکان باشند.

۷. منزلتان را با فردی که به او اعتماد دارید به اشتراک بگذارید

زمانی که تنها زندگی می‌کنید، ارتباط نزدیک با کسی که به او اعتماد دارید مهم است. وقتی به خانه رسیدید دیگر هم اتاقی یا اعضای خانواده برای نظارت نخواهید داشت. بنابراین، به اشتراک گذاشتن محل زندگی خود با یکی از دوستان یا اعضای خانواده یک عادت خوب است.

۸. آموزش دفاع شخصی را امتحان کنید

سرمایه‌گذاری در آموزش دفاع شخصی هرگز ایده‌ی بدی نیست. هنر‌های رزمی یک راه عالی برای تقویت رفلکس و بهبود قدرت است که می‌تواند در شرایط اضطراری بسیار مفید باشد. آموزش دفاع شخصی می‌تواند مهارت‌های اساسی برای محافظت از خود و همچنین افزایش اعتماد به نفس را به فرد بیاموزد.

۹. آگاهی محیطی را بیاموزید

حتی اگر به توانایی خود در دفاع فیزیکی خود اطمینان ندارید، داشتن آگاهی از موقعیت یک مهارت بسیار ارزشمند است. این شامل آگاهی از محیط اطرافتان است، به خصوص در هنگام پیاده‌روی به سمت آپارتمان یا ماشینتان. به اطراف نگاه کنید، به رفتار‌های مشکوک توجه داشته باشید و هنگام رفتن به مقصد، به خصوص در شب، پیامک ارسال نکنید، در رسانه‌های اجتماعی ورق نزنید یا هدفون در گوش نداشته باشید.

۱۰. برنامه‌ی اضطراری داشته باشید

امیدواریم هرگز مجبور نشوید از آن استفاده کنید، اما اطمینان از داشتن یک برنامه‌ی اضطراری در صورت بروز یک وضعیت وخیم همیشه ایده‌ی خوبی است. در مواقع اضطراری، باید سریع عمل کنید، بنابراین یک مسیر فرار کامل از آپارتمان یا ملک خود را برنامه‌ریزی کنید.

اگر فرار یک گزینه نیست، داشتن مکانی که بتوانید در آن مخفی شوید و خودتان را برای درخواست کمک در آن پنهان کنید، یک برنامه خوب است. شما فقط باید خودتان را آموزش دهید تا مواردی را که می‌توان به سلاح تبدیل کرد، از جمله چاقو، فولاد، تشخیص داد. تابه یا حتی اسپری زنبور.

وقتی تنها زندگی می‌کنید، ایمنی باید در اولویت باشد. پیروی از این نکات به شما کمک می‌کند آپارتمان خود را ایمن، امن نگه دارید و احساس راحتی کنید تا بتوانید بدون هیچ اضطرابی از زندگی تنهایی خود لذت ببرید.

آپارتمانی را پیدا کنید که در آن احساس راحتی کنید

تنها زندگی کردن مزایا و چالش‌های زیادی را به همراه دارد، اما در مجموع، تجربه‌ای عالی است که بیشتر مردم از آن سود خواهند برد. اطمینان از اینکه از خودتان مراقبت می‌کنید، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، و همچنین انجام اقدامات احتیاطی ایمنی، اجزای کلیدی برای شکوفا شدن در حین زندگی تنها هستند.

منبع:تابناک

441686