خطرات موبایل برای کودکان را جدی بگیرید!

بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر یک رسانای عالی برای اشعه تلفن همراه بوده و به نسبت مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این اشعه بسیار گرمتر میشود .اشعه تلفن همراه خطر تومور مغزی را در کودکان افزایش میدهد .
تصویر خطرات موبایل برای کودکان را جدی بگیرید!

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از نگرانی های مهم والدین و حتی عذاب وجدانشان وقتی که تلفن‌های همراه هوشمند خود را به کودکان می دهند این است که آیا اشعه این ابزارها می تواند سلامت کودکان را به خطر بیندازد و در سنین پایین که مغز او همچنان در حال رشد است. آنها اثرات مضری در سلامت ما و مخصوصاً فرزندانمان دارند چون سیستم ایمنی کودکان به اندازه بزرگسالان تکامل یافته نیست و آثار مضر آن بر کودکان به مراتب بیشتر است و روی مغز کودکان و سلامت کودکان را به خطر می اندازد. با ما همراه باشید تا با خطرات موبایل و تبلت برای کودکان آشنا شوید.

خطرات موبایل برای کودکان را جدی بگیرید!

اشعه تلفن همراه خطر تومور مغزی را در کودکان افزایش میدهد . بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر یک رسانای عالی برای اشعه تلفن همراه بوده و به نسبت مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این اشعه بسیار گرمتر میشود .

این تئوری طب سنتی اخیرا همراه شده است با یک مطالعه در کشور نیوزلند . نزدیک به 3 هزار کودک در سال در ایالات متحده با تومور مغزی مواجه هستند . این در حالیست که بطور معمول یک/چهارم سرطانهای دوران کودکی را تومور مغزی تشکیل میدهد . در این مطالعه مشخص شده است که اگر کودکان استفاده از تلفن همراه را از کودکی آغاز کرده باشند در اواسط سن نوجوانی کاندید تومور مغزی خواهند شد . این درحالیست که در کشور نیوزلند 90% کودکان از تلفن همراه استفاده میکنند . این شرایط زمانی به اوج خطر نزدیک میشود که تلفن همراه به اتاق خواب راه یافته یا در بالین کودکان قرارگیرد . در کشور های انگلستان ، مجارستان ، اسپانیا ، سوئد و استرالیا در ظرف مدت 10 سال استفاده از تلفن همراه در نوجوانان 100% افزایش یافته است .

لازم به ذکر است هر کسی که از تلفن همراه می خواهد استفاده کند باید توجه کامل به نحوه استفاده از این وسیله رفاهی خطرناک داشته باشد . علل حساسیت بیشتر کودکان در مواجه با تلفن همراه را می توان در این موارد دید:

1- مغز کوچک

2- رطوبت بیشتر در مغز کودکان

3- افزایش آسیب های بافت مغز به علت رطوبت بالا

4- عدم توجه کودکان در هنگام استفاده از این وسیله به علائمی مثل گرم شدن گوش ، گرم شدن سر و نیز تأئیر بر کاهش اشتها و گاها ایجاد تهوع به علت افزایش حرارت و خشکی درمغز

5- فشار دادن گوشی به سر بویژه به طور مداوم و نگه داشتن گوشی در یک طرف سر و تغییر ندادن آن از یک طرف سر به طرف دیگر باعث جذب اشعه های خطرناک در مغز میشود .

6- علت اصلی خطر گوشی های همراه و دستگاههای بی سیم وقتی مغز در میدان الکترومغناطیسی که این دستگاهها قرار می گیرد

7- از اثرات دیگر این دستگاهها و گوشی روی بچه ها ، ناباروری – اوتیسم- اثرات آن روی جنین – کاهش رطوبت مغز و آلزایمر – اختلال عملکرد سیستم ایمنی و سرطان سینه و مغز میباشد .

8- عدم اطلاع والدین از این موارد و ورود تلفن همراه به اتاق خواب کودکان شانس این اختلالات را به شدت بالا می برد .

9- تأثیر میدان الکترومغناطیس گوشی همراه بر مغز کودکان از طریق افزایش حرارت و ایجاد تغییر در پروتئین ها و نهایتا ژنها عامل شروع این مرگ مغزی آرام یا سرطان مغزی شناخته شده که پرفسور سلطان ایوب در کالج پزشکی ریاض روی آن کار تحقیقی انجام داده است .

10- تابش اشعه گوشی همراه درمغز کودکان رزنانس بیشتری نیز ایجاد میکند ، چون جمجمه کودکان کوچکتر می باشد .

11- تلفن های همراه با فرکانس بالا میدان مغناطیسی پالسی ایجاد کرده و منجر به تغییر پاسخ های الکترومغناطیسی مغز شده و طیف وسیعی از فعالیتهای مغزی منجمله فعالیتهای الکتروشیمیایی را متاثر میسازند .

12- با جذب اشعه RF در سر علائمی مثل حرارت در اطراف گوش – سردرد – تنش-سرگیجه – خستگی – اختلال خواب و اختلالات شنوایی و دیداری از جمله موارد شکایت کودکان خواهد بود .

13- تابش اشعه تلفن همراه در طولانی مدت باعث کاهش ترشح هورمونهای جنسی منجمله تستسرون خواهد شد و تولید مثل را کم میکند .

منبع: موج

481241