ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

قیمت اینترنت موبایل یا دیتا سیم کارت در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده و مسلما نمی‌خواهیم بیهوده برای آن هزینه کنیم. بنابراین باید حواسمان را برای میزان مصرف دیتا حسابی جمع کنیم تا خرج اضافه‌ای روی دستمان نگذاریم.
وزیر ارتباطات گفت: برای کسب و کار‌ها هدف‌گذاری کرده‌ایم حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را که تقریبا ۱۰ برابر سرعت فعلی است، فراهم کنیم.همچنین در دولت سیزدهم به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه برای اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری کارگروهی تشکیل شده عنوان کرد: در نظر داریم روشی را اجرا کنیم که در آن فشاری از نظر مالی و اقتصادی به مردم وارد نشود.
ایرانسل عیدی خود به مشترکانش به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ را اعلام کرد. این عیدی، شامل تا ۱۰هزار تومان اعتبار هدیه، پاداش ۱۰ درصدی کیف پول دیجیتال و نیز، بستۀ ترکیبی دیتا و مکالمۀ ایرانسلی با قیمت تخفیفی است.
اوایل ماه جاری مسکو فیسبوک را به‌خاطر افراط‌گرایی مسدود کرده بود چرا که شرکت متا مالک، فیسبوک و اینستاگرام، انتشار مطالب خشونت آمیز علیه شهروندان روس و ارزوی مرگ برای رئیس جمهور این کشور را مجاز کرده بود.
در سال۱۴۰۰، حوزه تکنولوژی کشور شاهد شش رخداد مهم بود. عزم نمایندگان مجلس برای اعمال محدودیت بر دسترسی‌های اینترنتی کاربران در قالب طرح صیانت، آغاز به کار وزیر ارتباطات جدید و ترجیح وی به ارتباطات پیامکی، ورود اولین استارت‌آپ به بازار سرمایه و الزام کسب‌وکارهای اینترنتی به دریافت اینماد، تنها شماری از مهم‌ترین اتفاقات سال اخیر هستند.
بهمن فلاح گفت: من فکر می‌کنم طراحان این طرح به هیچ عنوان مساله اقتصاد را مد نظر قرار نداده‌اند و منتقدان طرح نیز بیش از حد، این افراد را جدی می‌گیرند چون این طرح اصلا اجرایی نیست.
تیم توسعه واتس‌اپ از افزونه جدیدی برای مرورگرهای وب رونمایی کرده که Code Verify نام دارد. هدف این افزونه افزایش امنیت نسخه وب پیام‌رسان است و با کمک کلاودفلر مطمئن می‌شود که در هنگام چت رمزنگاری سرتاسری به درستی از پیام‌ها محافظت می‌کند.

از سوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه صورت گرفت؛

بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول

جهانگیرگفت: با توجه به اینکه در دنیای پیچیده امروز نیازمند مواجهه با چشمان باز هستیم، بسترهای تکنولوژیک و همکاری‌ با اپراتورها در پیشگیری از وقوع جرم بسیار کمک کننده است.